Én is foglalkoztam a témával, mert nekem is kéziváltós masinám van, 280 E km felett.
Egy dingolfingi fejlesztőmérnök írására sikerült rálelnem az egyik E60/61 fórumon.
Elvileg a váltóban lévő olaj longlife, no de mint tudjuk, olyan nincs, tehát mi van 300 E km-nél? Akkor most mennyi is az élettartama az olajnak?
Azt írta, hogy igazából 150 E km-re tervezték, de időtartamot nem mondott. Azt mondta még, ha jó, hozzávaló olaj kerül a váltóba, csak nyerhetünk vele.
Több kolléga írta, hogy ők is cserélték 150-200 E környékén, a váltóból nagyon koszos olaj folyt ki, a leeresztő csavarban lévő mágnes is tele volt. Csere után szinte egyöntetűen írták, hogy jobb, finomabb, határozottabb lett a váltás.
Én is nemrég vettem meg az olajat (1,9-2,2 l olaj kell), hamarosan kicserélem.
Véleményem szerint hallgass a szerelődre, cseréltesd ki a váltóolajat, ill. a difinek sem árt a csere.