Balázs1a Creative Commons License 2016.12.11 0 2 19878

Ez is egy csavaros történet...

A VT-Transman behozta Ausztriából ezeket a buszokat 2007-ben, majd az ország több pontján és az országhatár szlovák oldalán vetette be, munkásszállításra.

A Szlovákiában dolgozó példányok később az Arriva Nové Zámky állományában végezték.

Eközben itthon az eredetileg a Videoton dolgozóinak szállítására létrejött VT-Transman kiszervezte a Videoton-járatokat, alvállalkozóknak (kezdetben Bitter-Szűcs, Zsigmond Attila, később Sprint Tours, Viva-Tours Hungary, stb.). (Eközben a Transmant is bekebelezte az Arriva.)

Az egyik ilyen alvállalkozó idén tavasszal ismét behozta ezeket a buszokat (messze nem a teljes mennyiséget), az elsőt pedig már forgalomba is helyezte.

Szóval az Arriva cégcsoport érdekeltségébe tartozó Transman (és jogutódja, a VT-Arriva) az alvállalkozásba kiadott buszvonalain olyan autóbuszokkal szállíttat, amiket ő maga, mint az Arriva magyar jogelődje (és mint jelenlegi fővállalkozó), majd a szlovák leányvállalat is selejtezett, értékesített. :)

 

Röviden: NUS-492 (Sprint Tours), ex NZ 139DN (Arriva Nové Zámky), ex KOC-349 (VT-Transman), ex ? (Postbus).