Ez is egy csavaros történet...
A VT-Transman behozta Ausztriából ezeket a buszokat 2007-ben, majd az ország több pontján és az országhatár szlovák oldalán vetette be, munkásszállításra.
A Szlovákiában dolgozó példányok később az Arriva Nové Zámky állományában végezték.
Eközben itthon az eredetileg a Videoton dolgozóinak szállítására létrejött VT-Transman kiszervezte a Videoton-járatokat, alvállalkozóknak (kezdetben Bitter-Szűcs, Zsigmond Attila, később Sprint Tours, Viva-Tours Hungary, stb.). (Eközben a Transmant is bekebelezte az Arriva.)
Az egyik ilyen alvállalkozó idén tavasszal ismét behozta ezeket a buszokat (messze nem a teljes mennyiséget), az elsőt pedig már forgalomba is helyezte.
Szóval az Arriva cégcsoport érdekeltségébe tartozó Transman (és jogutódja, a VT-Arriva) az alvállalkozásba kiadott buszvonalain olyan autóbuszokkal szállíttat, amiket ő maga, mint az Arriva magyar jogelődje (és mint jelenlegi fővállalkozó), majd a szlovák leányvállalat is selejtezett, értékesített. :)
Röviden: NUS-492 (Sprint Tours), ex NZ 139DN (Arriva Nové Zámky), ex KOC-349 (VT-Transman), ex ? (Postbus).