Kamionos333 Creative Commons License 2016.12.05 0 0 425

Sokat tájékozódtam adalékügyben, de nem lettem okosabb. Ahogy látom tökmindegy, hogy Xado, Metabond, Prolong, K2...stb

 

 

 

Egyszer élünk, úgyhogy holnap veszek három xado gélt a motorba, egy xado váltóadalékot és egy pro-tec üzemanyagellátó rendszert tisztítót. Mellette lesz motorolajcsere, váltóolajcsere, szűrők cseréje, hogy teljesebb legyen a karbantartás.

 

Az alany egy W124 2,5 szívódízel, óra szerint is 460 ezer kilóméterrel. A valóságban ki tudja menny!? A motor tegnap -8-ban is indult elsőre, szóval még nincs teljesen szétkopva a motor. A hidrotőkék csattognak folyamatosan, a kartergáztól pedig nem látni, ha belenézel a járó motorba:)

Azért őszinte leszek. Egy új/fiatal motorba nem öntenék ilyen anyagot, mert azért bőven vannak kétségeim.

 

 

És, hogy miért a Xado? Nem tudom. Igazából szerintem bármelyik lehetne, de mindkét szerelő, akivel beszéltem az autóról ezt a márkát dobta fel, anélkül, hogy beszélgettem volna az adalékokról.

 

Valaki lentebb írta, hogy az adalékoktól simává váló hengerfal majd rosszabb hűtést is okozhat. Ettől nem tartok, mert van benne 8 liter motorolaj, ami már önmagában szépen tudja hűteni a blokkot. A kenés meg van oldva a csökkenő súrlodással. Szóval próba szerencse.

 

Az eredményekről, tapasztalatokról majd beszámolok.