M63 010 Creative Commons License 2016.12.04 0 0 433826

Kissé közelebbi példa. Annó volt olyan, hogy heti egy alkalommal Szombathely-Graz közvetlen kocsi, kedvező díjszabással, csurig tele egy B-s sorozatú fülkés kocsi. Sőt, azt mesélték, hogy volt, amikor nem is egy kocsi, hanem 4 ment ki. Igaz, a díjszabása is elégé vonzó volt, mert oda-vissza került az út 400 Ft-tba, ami a kilencvenes évek közepén nem volt azért annyira sok pénz. 3 liter benzin ára talán?

Nos, ekkoriban odafelé semmi extra, Gotthárdig a csörgős vonat végén, sógoréknál meg a Schilerenes szerelvény végén ment a kocsi. Visszaúton kissé eltért a helyzet, ugyanis a vonat csak Fehringig ment, ami vontatta a kocsit. Onnan Gotthárdig egy 5047-es (Jenbacher) ment. Ahhoz kötötték hozzá az egy szem kocsit Gotthárdig. Igaz, ott sík a terep, és sógorék sem vitték túlzásba a pályafentartást, így 80-nal, majd 60-nal mentünk. Kissé vicces, hogy most Gotthárdig villany 120-szal, onnan tovább Fehringig inkább a 60, majd a 80 a jellemző dízelle, és csak onnan megy rendes sebességgel 100-120-szal a vonat Gleisdorfig. Onnan meg a kemény emelkedők miatt kell lassítania. A villamosítás napirenden van, de valahogy mindig csak húzódik. Más kérdés, hogy a vonal végére már nem nagyon akarnak költeni, így van róla szó, hogy Jennersdorfig átveszi a GYSEV, és akkor ott 25 kV lesz az utolsó szakaszon.

 

 

 

Előzmény: hmsoft (433820)