Törölt nick
2016.12.04
|
|
0 0
155307
|
Van két "tárcsa" (henger) mindegyikben van két gyertya. Az egyik a leading (nem szokták fordítani de talán "vezér" vagy "vezető" lenne) a másik a trailing ("követő"-nek mondanám) Az égéstér kialakítása miatt van kettő (esetleg három) gyertya. Ha a trailing nem gyújt attól még megy a henger. Van olyan megoldás hogy a trailing csak bizonyos fordulat fölött lép be. Ha a leading hal meg akkor nem megy a henger.
A te példádban előbb meghaltak a trailing trafók valamikor, aztán amikor tönkrement az egyik leading akkor megállt az autó.
A trafó általában attól megy tönkre hogy a gyertyán nem tud leépülni a nagyfesz ezért leépül (átüt) a trafón belül vagy átüti a trafó szigetelését kifelé a testre.
Az olajtól, benzintől tocsogó elektródák szigetelnek. A feketére égett kormos gyertyák pedig "söntölik" a nagyfeszt. A korom a szigetelőcsúcson levezeti a feszültséget a testre. Szikra egyik esetben sem lesz de az utóbbinál legalább nem károsodik a trafó.
A Wankel motornál gyakori hogy "floodol" nagyon leegyszerűsítve túlszívja magát. Ilyenkor ki kell szellőztetni a motort mint ahogy írod is. |
Előzmény: cam aro (155293)
|
|