gaunt Creative Commons License 2016.12.03 0 0 29091

Viszont egyáltalán nem mindegy, hogy Buk-M1-ről vagy M3-ról beszélünk. Az M3 sok szempontból jobb és jóval korszerűbb mint az Sz-300. Például aktív radaros rakéták, 36 célcsatorna/osztály, tűzvezető radar minden SzOU-n, és sokkal jobban széttelepíthető.

 

A gumikerekes jármű mozgékonyabb (épített úton gyorsabb is) mint egy lánctalpas, kevesebb nyomot hagy maga után földúton, és könnyebben elvegyül a civil forgalomban.

 

Ez a Buk - Sz-300 összehasonlításban nem igaz. Ugyanis a MAZ alváznak még kiépített úton sincs előnye a GM-569-el szemben! Sőt, a láncos jelentéktelen mértékben, de még gyorsabb is! (65 vs 60km/h), korszerű hidromechanikus erőátvitele miatt még gyorsulása is jobb lehet. Terepen meg egyértelmű a helyzet. (bár tény a MAZ terepjáróképessége is elképesztően jó!) Civil forgalomban... Szerintem tökmindegy. A MAZ egy bálna, szinte ugyanolyan széles mint a lánctalpas, de annál jóval hosszabb.

A MAZ előnye az alacsonyabb üzemanyagfogyasztás, és kissebb karbantartásigény.

 

Előzmény: Hpasp (29088)