hmsoft Creative Commons License 2016.12.02 -1 0 433766

Egy kis carszekojeszelói+ukrajnai: Moszkva-Odessza hűtőjárat (rzd-partner.ru, ridus.ru, kp.ua alapján)

Orosz-ukrán kapcsolatok ide vagy oda, azért járnak még vonatok a két ország között. A 23-as Moszkva-Odessza járatnak ezúttal sikerült felkeltenie a sajtó figyelmét. A helyi idő szerint tegnap 21:21-kor elindult vonat egyik kocsijában ugyanis nem volt fűtés, ami a mínusz 5 és mínusz 10 közötti moszkvai hőmérsékletet figyelembe véve, már nem annyira a játék kategóriája. Egyes ablakok szigetelésével is gondok adódtak, így az utasok viszonylag hamar ugyanazt tapasztalták odabenn, mint kint: sok-sok fehér havat. Egy hölgyutas, kabátba-takaróba burkolózva félálomba szenderedett, aztán arra ébredt, hogy hólabda esett a fejére. Az utaskísérő megpróbálta bizonygatni, hogy ő fűt, végül előkerült a vezető utaskísérő, aki beismerte, hogy sajnos elfogyott a szén (úgy értve, már induláskor), viszont nem volt hajlandó átszállítani az utasokat a működő fűtésű kocsik valamelyikébe. Több utas már Kijevben jogi képviselőhöz fordult, az UZ részéről az eset kivizsgálását és a felelősök felelősségre vonását ígérték.

A 23-as összes kocsiját az UZ adja, tehát az nem volt opció, hogy pl. az utasokat átszállítják FPK kocsikba, vagy akár - késést vállalva - szerelvényt/kocsit cseréljenek. Ezt az UZ-nek kellett volna kérnie - és értelemszerűen fizetni érte. Viszont a CsSz7 vígan elfűtöget villamosan akár 24 kocsit, és az UZ kocsik közül is elég sok alkalmas a kombinált fűtésre. Nem kizárt azonban (sajnos nem találok rá egyértelmű utalást), hogy a mai helyzetben ezt is külön jelezni kell az RZsD felé (és fizetni érte), ellenkező esetben pl. össze se rakják a villamos fővezetéket.

hm