V43 1279 Creative Commons License 2016.11.27 0 2 60078

Zentralalpen, Parndorf-Purbach (Pándorfalu-Feketeváros)

Hegyeshalmi átszállás után érkeztem meg a múltkori túra végpontját jelentő Parndorf Ort elágazásra, amely egyben ennek a túrának a kiindulópontja volt. Jócskán fújt a szél már a faluban már akkor is a mikor a vonatról leszállva rátértem a Zentral-ra. A vasúttal párhuzamos utcából kiérve egy főbb úton találtam magam. A következő napirendi pont a
pecsét beszerzése volt, melyet egy baptista közösségi házban sikerült beszereznem, vasárnap lévén folyt a mise előtti készülődés, mosolyogva invitáltak köreikbe, de ezt elhárítva haladtam tovább. Átkelve a vasút fölött balra tértem majd nemsokára el is hagytam a települést. Kint nyílt területen még durvábban fújt a szél, az itt is jelen lévő szélerőművek "örömére". Távolban látszott a parndorf-i bevásárlóközpont rengeteg, ahová évekkel ezelőtt egyszer kijöttünk vásárolni. Szántóföldek mentén haladva először átkeltem az autópálya alatt, majd a szántók helyét szőlők vették át, így értem a
Nezsider határában lévő patent állapotú aszfaltos útra, Magyarországon az autópálya nincs olyan jó állapotban mint ott az a huszadrangú aszfaltos dűlőút.A lejtősebb utca után értem el a várost, amelynek központja felé haladva távolról láttam a Fertő tavat.

 

 

1. Parndorf vége

2. szeles úton a szélerőművek mentén

3. Nezsider határában lévő szőlők

4. osztrák "dűlőút"

5. érkezés Nezsiderbe

6. távolban a Fertő tó


Beérve a központba a templomtól pár lépésnyire lévő vendéglőbe tértem be a pecséteim bővítése kapcsán. A segítőkész, kedves és mosolygós magyar pultos hölgy elvitte a füzetemet majd a lenyomattal benne hozta vissza. Váltottunk pár szót, majd tovább indultam. A város főutcáját boltok sokasága szegélyezte, de nem sok volt közülük nyitva.
Egy lámpás kereszteződésnél balra kanyarodtam, majd nemsokára a házakat felváltotta ismét a szőlő és a mező, kiértem a városból. Innentől igazából Rusztig túl sokmindent nem tudok írni az útvonalról, mert az meglehetősen egyhangú volt. Az egyhangúságba pár vasúti fotó elkészítése vitt némi színt, melyet Nezsider határában el is kezdtem, egybekötve egy kis kajaszünettel. Átkeltem a Nezsider-Fertőszentmiklós vonal alatt, majd balra tértem a távolban már látható Lois (Nyulas) falu felé. A saras földút kitartóan vezetett délnyugati irányba, először Lois, majd Winden (Sásony) felé. Winden előtt sikerült pár jó Talent motorvonatos képet lőnöm, majd a falut elérve döntöttem el, hogy nem szakítom meg az utat a következő faluban Breitenbrunnban (Fertőszéleskút), hanem tovább megyek Purbach (Feketeváros) felé, mert a pecsét miatt kitérőt kell tennem Breitenbrunnban és így a másnapra tervezett Rusztig tartó táv ideje már szűkös lett
volna ennek a kivitelezésére. Windenben a vasút keresztezése után a túra balra fordult el, és már el is hagytam a házakat.

 

 

7. átkelés a Nezsider-Fertőszentmiklós vonal alatt, fent egy ÖBB Talent motorvonat halad a magyar végállomás felé

8. Jois-t alulról érintette a túra

9. vasútvonal a domb aljában vezet Winden előtt

10. érkezés Winden-be


Breitenbrunnban amúgy a Zentral két útvonalra szakad: a főútvonal dombokon át vezet Forchtenstein (Fraknó) vára felé, majd Kobersdorfon keresztül érkezik Krumbach-ba, ahonnan ismét együtt megy a 02A jelű alternatív mellékútvonallal, mely Ruszton, Drassburgon, Mattersburgon, Hochwolkersdorfon és Hollenthon-on keresztül éri el Krumbach városát. A két útvonal a Forchtensteinhez tartozó Rosalia településen át, annak határáig vezet együtt, majd ismét szétválik (ugye Breitenbrunnban és Krumbachban egyesülnek újra). A 02A útvonalat választottam a Fertő tó közelsége (bár vajmi keveset láttam belőle) és a jó közlekedés miatt. Mindennek ára van: a jó közlekedésért cserébe az útvonal nem volt valami izgalmas, gyakorlatilag Nezsidertől Rusztig szinte teljesen sík volt.

Az volt a vicc, hogy miután lemondtam a korábbi vonatról a továbbhaladás kapcsán, úgy pillanatok alatt elértem a breitenbrunn-i megállót, bezzeg ha sietek akkor tuti távolabbinak tűnik. Pár fotó kíséretében hagytam nélkülem elmenni a Nezsider-Parndorf felé haladó vonatot. A megállótól a falu (város) közponja felé vettem az irányt, második nekifutásra (az elsőnél nem volt nyitva a kiszemelt hely) egy pékségben sikeresen pecsételtem. A fő utcán látszott a hely egyik nevezetessége a Wehrturm.  majd visszatértem a vasút közelébe, ahonnan folytatódott a túra egy megint csak jó állapotú aszfaltos úton Purbach felé. Teljesen eseménytelen út után értem el a teljes nevén Purbach am Neusiedler See nevű várost, igyekeztem pecsétet szerezni, elsőre a helyi kultúrházban próbálkoztam, de nem tudtak pecsétet adni az idős nénik, de végülis egy vendéglőszerűségben kaptam egy lenyomatot, ami viszont nem nagyon tetszett: nem volt rajta cím, csak az egység neve meg a netes elérhetősége, amely végülis tartalmazta a Purbach szót, de kitaláltam hogy szerzek majd jobbat ha sikerül. Ezek után a vasút felé vettem az irányt. A két-három vágányos kis állomás, jó állapotú magyar állomás épülettel a házak között helyezkedik el.

 

11. Wehrturm Breitenbrunnban

12. biciklis emlékmű Breitenbrunn határában

13. Purbach felé...

14. kilátás Purbach előtt jobb kéz felé, a dombokon át halad a főútvonal

15. Purbach magyar eredetű, HÉV szabványú felvételi épülete

 

Nem is kellett sokat várnom a Talent motorvonatra, amely Nezsideren át Parndorf Ort-ig vitt. Itt volt háromnegyed órám, így jobb dolgom nem lévén átsétáltam a parndorf-i állomásra és ott vártam be a Bécsből érkező gyorsított személyvonatot, mellyel Hegyeshalomig utaztam.