janfer Creative Commons License 2016.11.27 0 0 64296

Üdvözlök Mindenkit!

2 napja beragadt a járó motorba a kulcs. Csak nagy nehezen (véletlen rá is indítóztam) mire sikerült leállítani illetve kivenni a kulcsot. Azóta nem megy a ventilátor semmilyen állásba (utastér). Valahol hallottam hogy a gyújtáskapcsoló betéthez is van köze a ventinek. Igaz ez? El kezdtem ki méregetni a betét 4 állását. Eddig erre jutottam:

bizti tábláról (bt) érkező  3 vezeték: P, S, N

kormány alatt (ko) lévő csatlakozóból: P, S, K

üres állásba: semmi semmivel

gyújtás állás: (ko)P -> (bt)S 

üzem állás: (ko)P ->(bt)N,(bt)S

indítózás állás: (ko)P -> (ko)K

Ebből az következik hogy a (bt)P és a (ko)S soha senkivel nem érintkezik.

Arra még rá mértem hogy  (ko)P és (ko)S +12 voltot hoz.

és elméletem szerint (ko)S nek -> (bt)P sere kéne kapcsolnia üzem állásba. (ezzel a felső bizti sort kéne megtáplálnia)

Bár akkor gondolom elég sok minden nem kapna áramot ez elbizonytalanít mert látszólag minden ment az autón a ventin kívül. (bár még a bizti. kiosztásról sincs infom.(felső sor))

Ezért kedves fórumozókhoz fordultam

Köszönöm.

(2001 es évjárat 1,8 benzin, digi klíma)