gamblman+ Creative Commons License 2016.11.27 0 0 45628

Megyei tapasztalatokról kérdeztük a rendőrséget. Elmondásuk szerint – bár konkrét adatokkal nem szolgáltak – a májusi módosítással bevezetett zéró tolerancia csak az egyik alkalmas eszköze az emberek magatartásformálásának. A változtatás indokolt lehet, ami a lassú vezetés szankcionálását illeti, igaz, látni kell, hogy nem maga a lassúság vezet a balesetekhez, sokkal inkább az intoleráns, agresszív és figyelmetlen közlekedés a baj okozója.

Az ugyanakkor kétségtelen – hangsúlyozta Kocsis Tünde szóvivő –, hogy „az indokolatlanul lassú haladás a közlekedésben résztvevőket hirtelen, kiszámíthatatlan manőverekre, veszélyes előzésekre kényszerítheti".
Például ha 130-al haladunk az autópályán , és előttünk feltűnik egy 60-nal gyakorlatilag egy helyben „álló autó", akkor amire fel tudjuk mérni a helyzetet, addigra már túl közel kerülünk a „csigához", és a biztonságos kikerülés hirtelen a manőverek manővere, ami még Schuminak is a becsületére válna...

Javasoljon ideális forgalmi rendet a rendőrségnek

Nem kell azonban messzire menni, a városon belül is akad tanulságos példa bőven. Egy rosszul összehangolt lámpánál előfordulhat, hogy 60-70 km/h sebességgel érnénk át a zöldhullámon. Ha viszont az előttünk haladó betartja az 50-es határt, és várakozásunk ellenére a gáz helyett fékre lép a sárga jelzés esetén – s már is újabb tipikus baleseti vészhelyzet alakult ki.

 

 

Na azért a sok balesetet helyszínelő szakembernek csak hiszel, ha nem nagyobb a baj. 

Előzmény: nagypuli (45626)