Grizzly. Creative Commons License 2016.11.22 0 0 227229

Az azonos úttesten vezetés (felfestés) sztem csak lakott területen belül opció, és ott is javasolt mellette a forgalomcsillapítás. Túlzott óvatosságnak is tűnhet, hiszen ahol nincs kerékpárút ott is a forgalomban tekerünk, még festés nélkül is, de a kerékpárutakat sztem úgy kellene tervezni, hogy ne csak tapasztalt felnőtt bringások tudják biztonságosan használni (akik amúgyis tudnának integrálódni a forgalomba), hanem kisgyerekes családok is. Persze nyilván kevés az átfedés a nemzetközi túrázók és a kisgyermekes bringatúrázók halmaza között, de ez elvi kérdés kellene hogy legyen.

 

Bp felől a panorámaút kereszteződése előtt elvileg megoldható a hegy felőli oldalon vezetni egy párhuzamos úttestet némi talajmunkával és partfalépítéssel, ahol kell ott pl. integrálva a vízelvezetést, de a panorámaút és Visegrád között a hegy felőli oldal nem működik egy sziklafal miatt. Viszont az sem jó, ha egy kétszámjegyű utat kell keresztezni a kerékpáros forgalomnak lakott területen kívül, ahhoz egy védett kereszteződést kellene kiépíteni és korlátozni az autóforgalmat. Végig a külső íven vezetni egy külön úttestet az elég nagy mértékű aláépítést igényelne, akár partfalépítéssel, akár hídtechnikával, tehát teraszos megoldással, helyenként akár a Duna jelenlegi partvonalát is megváltoztatva. Nehéz kérdés, nincs legjobb megoldás, csak drága vagy veszélyes, kíváncsi vagyok a kettő közül melyik irányba megy el a tervezés majd, sztem ez a teljes hazai EV6 egyik kulcsszakasza műszaki szempontból is és turisztikailag is.

Előzmény: NAR (227214)