BmS1 Creative Commons License 2016.11.19 0 0 74540

Urak.

 

Azért történnek jó dolgok is az autógyártásban. Ha a nosztalgikus 30 évvel ezelőtti járgányokat nézzük, hol volt azok biztonsága a mai (jobb, de még nem csillagászat árú) darabokhoz?

30 -35 éve sima wolfram-szálas izzók, legfeljebb halogén lámpák, ma xenon, méginkább LED. A külömbség óriási. Csak a vak nem látja.

Biztonság: ha kicsit csúszik az út, egy öreg 911-es Porsche többet megy keresztben az úton, mint hosszában. A maiakhoz mért biztonsági, menetstabilizáló rendszerek szinte teljesen hiányoznak. Lufikból korábban semmi, ma 6? 8? 12?

Az autók tömege úgy csökkent 20-30%-kal, hogy a kocsiszekrény merevsége nagyon sokkal jobb.

A korábbi 3-4 fokozatú man. váltók helyett ma úgy 6 fokozat, az automatákról ne is beszéljünk.

A motorok fajlagos teljesítménye bő kétszeresére nőtt, fajlagos fogyasztása ugyanakkor nagyon sokat csökkent. Fajlagos károsanyag kibocsájtás (HA minden rendben van) sokkal alacsonyabb.

A korábbi, csak hírek hallgatására alkalmas rádiók helyett eszetlenül jó hangú rendszerek....

...stb.

 

Az 1200-as, 1500-as Zsiguli / Lada motorokat 60....80e km-ként rendszeresen szét kellett szedni, mert koptak a dugók, a hengerfalak, a gyűrűk, a himbák, a vez.tengelyek, nyúlott a lánc, törött a lánc-lengéscsillapító, kartergázos, olajzabálós szutyokká vált.

 

Most meg nem esik jól, hogy nincs már Poltona Frau??  :-)))

 

Most is van persze igényes autó, van qrva jó bőr is, csak azt én pl. nem tudom/nem akarom megfizetni.

 

 

Más.

Vizes10, és a fia kifejezetten "munkaautót" keresnek, nekem legalábbis ez jött le.

"havi min. 3000 km-t fog futni"   "legyen kényelmes, biztonságos"

"1-2 milla között"

Ez az összeg kompromisszumokra kényszeríti az embert. Lehet dobálózni márkákkal, típusokkal, ebből a pénzből olyan autót venni, aminek az élvezeti értéke magas, ugyanakkor keveset futott, és várhatóan megbízható lesz, egyszerűen nem lehet. Sem idehaza, sem külföldön.

Valamiből engedni kell. Ha az összeg jelentősen nem emelhető, akkor vagy az "élvezeti faktor" fog csorbát szenvedni, nemigen tud bejönni a fiataloknak tetsző, virítós, jó autó. Vagy egy szemre mutatós, ám sokat futott, "minden km. ajándék" autót ragasztanak az emberre, amiből hosszabb távon csak óriási veszteséggel, csalódottsággal lehet kiszállni.

 

Amikor a lányomnak / vejemnek (szolid összeghatárig) autót nézegettünk, ezeket kellett nekünk is mérlegelni.

 

üdv.