granturismo Creative Commons License 2016.11.18 0 0 74532

Milyen jól elbeszélgettek itt:-)) Sajnos nem nagyon tudok hozzászólni.

 

De azért ott volt a lényeg, hogy a KappaCoupe az igazi:-))

 

Igazából persze a KappaCoupe sem az igazi hiszen, ha az ember józanult tekint rá akkor azért igencsak távol áll az ideális autótól minden szempontból, egy nagyon durva kompromisszum terméke, már az is szinte csoda, hogy egyáltalán elkészült belőle akármennyi is. Ilyen szempontból a Thesishez hasonlítható a legjobban. És nem lesznek többen ilyen autóik az olaszoknak, az biztos.

 

 

 

Olyan dolog ez az autóvásárlás, hogy nem lehet szerintem tanácsot ebben adni, én legalábbis sosem szoktam pláne konkrét modelleket.

Ez mindenkinek a saját személyes ügye. Lehet választani, mert választék az van és tényleg nem az van mint a szocializmusban, hogy volt 3-4 valamire való modell amiből igazából lehetett választani aztán kész.

Ma ez ember dönt, vásárol, aztán lehet jó kis érvrendszereket felépíteni, hogy miért volt jó az a döntés, miért is jó az az autó.

 

Persze én azt mondanám, pláne fiatalnak, pláne első autónak én valami élmény járgányt választanék magamnak és tojnék rá mit mondanak, javasolnak az ősök, szóval úgy ahogy én és még sokan tettem tettünk annak idején, de ma már ez sem feltétlen lehet igaz hiszen nap mint nap látom, hiszen az ifjúság között dolgozom, hogy legalábbis itt Pesten az YZ generáció számára az autózás, maga az autó korántsem olyan kulcsponti jelentőségű tárgy, élmény mint ami a mi generációnk számára volt. Nem is nagyon hallom, hogy ez téma lenne, hogy valakinek az lenne a vágya, hogy autót vegyen, autóra gyűjt ilyesmi, a bringa pld sokkal nagyobb hype meg a telekocsi, az Osz-car stb.. Most nem a mi időnkben ha 4 srác diskurálni kezdett azt tuti hogy egy idő után az autókra terelődött a szó. És ez a változás nem is baj ez szerintem, mert nekünk pontosan a szocializmus, a hiánygazdaság miatt van a génjeinkben ez az autóbuzéria, mert akkor még, a 80-as majd a 90-es években hatalmas dolog volt az autó, pláne egy nyugati autó és túl is volt spirázva ez a dolog. Kell hozzá ez a mostani évtizedekben szocializálódó generáció akik számára ez már nem egy központi dolog, kellenek hozzá, hogy majdan/rövidesen el tudjuk engedni ezt a dolgot.

 

Most itt van a legújabb hír, hogy itt Pesten jövőre autómegosztó szolgáltatást indítanak elektromos járgányokkal. Hát én most ebben a pillanatban el sem tudom képzelni, hogy hogyan is menne ez mondjuk nekem, hogy beülök, elmegyek, leteszem, intézem, vissza, beülök egy másikba és gurulok ide.

 

Aztán pont ezzel kapcsolatosan beszéltük, hogy ugye van most egy rendes teherautónk, mert van 3 munkanap mondjuk havonta amikor az a nagy teherautó kell, aztán van másik 5 nap amikor egy kisebb Doblo méret is elég (lenne), aztán másik 7 nap amikor igazán egy személykocsi is elég lenne és van és van kb. 5 olyan munkanap amikor személykocsi sem kell mert csak áll a kocsi, + a hétvégék, munkaszüneti napok amikor megint csak áll. És ezzel ki is futott egy hónap. Szóval, hogy van egy évben cca 35 munkanap amikor tényleg kell ez a teherautó és ezért 365 napig van egy teherautónk. Ez nekem nem merül fel hiszen számomra természetes, hogy egy cégnek van egy teherautója, de ezt pld. az YZ generáció nem így látja, pazarlásnak gondolja és várják az autómegosztást meg azt is ki lesz az aki cégek számára is majdan hasonló igény szerinti autómegosztó szolgáltatást vezet be. És ez egy cég. Akkor ez magáncélra ezerszer így van nézetük szerint. Szóval egész más szemmel nézik ezt az egészet.

 

Én nem gondolnám, hogy ma rá lehet sütni egy márkára hogy megbízható vagy nem megbízható mindenről lehet olvasni hallani pro és kontra én a nem olasz márkákat én nem ismerem nincs tapasztalatom, igazán nem is érdekel ezért ehhez én nem tudok hozzászólni. A Fiat megbízhatóságához viszont igen. Itt nemrég volt téma a Fiat utolsó helye az USA felmérésen ami elgondolkodtató, hogy az 500L siralmas megbízhatósága képes tökre tenni a teljes márka megítélését annak a tekintetében, hogy a másik USA-ban forgalmazott modell az 500 Európában erősen a statisztikák jobbik felében van. Most akkor szabad venni Fiatot vagy nem szabad. Szerintem szabad.

 

Azt azért mindenképpen el kell mondani, hogy az olasz autógyártás szempontjából az elmúlt 40 év nem egy sikertörténet az elmúlt 20 meg különösen nem az. Ez idő alatt bizonyos szempontokból a konkurencia beérte majd beelőzte az olaszokat. Most én csak a 33-asra emlékszem 90-körül ez a szentháromság, a motor viselkedése, pörgési hajlam, gázreakció, a futómű viselkedése, mennyire élvezetes vele az autózás, a kormányzás kb. ezek. Haveri, ismerősi körben a Sollár Pisti haveromnak volt 92 körül egy Deltája 1500-as 85 lovas pedig az vagy 5 évvel idősebb autó volt az is nagyon klassz volt különösen a motorja aztán Apukám kollégája annak meg egy Fiat 131 1600CL, az autó nagyon sokáig az övé volt sajnos már meghalt és a fia eladta.. Hát mikre láttam én párhuzamosan rá akkor? Most ilyen 200-as Merci, Renault 5, Opel Kadett, ilyesmi vonal. Szóval ezektől az autóktól egyszerűen más ligában játszottak azok az olasz gépek, azok a motorok, futóművek. Jó, igen, lehet a 33 fék az már nem volt olyan jó akkor, a megbízhatóság sem, elektromos hibák, széteső beltér, aláírom. (Mondjuk a 33 16v-m annak már ATE fékrendszere volt ABS-el az már jó volt.) De akkor is szóval volt olyan amiben az olasz a kategóriájában érezhetően, határozottan jobb volt és akinek az volt a fontos (mint én) azt ezt vette, mert azt szerette benne. 

 

Most csak azért hozom fel példának ezt a mostani Deltát, mert konkrétan szóba került.

 

Esztétikai dolgokkal nem foglalkozom, szép, nem szép, ez személyes dolog, szerintem mindegy éppen én mit gondolok róla.

 

DE

 

Most valaki mondja meg hol van, mi az a tulajdonsága ennek a Deltának amiben fölé emelkedik a konkurenciának? Jó igen ennek már nem rosszabb a féke mint a nagy átlagnak, és nem áll meg, mert nincs benne villany és nem esik szét a bele sem. Dehát megyek vele ide oda és valahogy nem élmény, olyan mint a Grande közel félpénzért, de szinte pontosan. Jónak jó, de nem olyan mint mondjuk a 156-os vagy a 147-es amik szintén nem voltak kiemelkedők már a maguk idején, de az biztos, hogy azért maradandóbb élményt adtak mint ez a Delta.

Nézzünk alá.

Ja hát igen, nincs hátul az az összetett felfüggesztés ami a 147-ben volt, a Deltában már megint az ezeréves csatolt hosszlengőkar mint a Tipoban anno.

Na és elől hol vannak a kettős keresztlengőkarok amivel olyan jó pld. a 156 (ha épp jó).

Hát sehol.

Vissza a "bevált" McPhersonokhoz amely lehet jó, csak ezzel kiemelkedőt alkotni? Hát azt nehéz....

Így hogy visszafelé fejlesztünk.

 

Ez az 1,6 Mjtd..... Agyon szabályozva, fojtva, elektronizálva. Én érzem csak?,, de a 1,9MJtd sokkal motorszerűbb volt, legalábbis a 156 időkben biztosan.

 

És ha a Deltába ülök valahogy minden olyan Grandés kicsit átmaszkolva. Központi kijelző..? jéé tök Grande a menűje is csak ez kék. Kormánykapcsolók? Olyan Grandés. Rádió? Grande-szerű kék kijelzővel. Tekerők? Grande. Digitklíma kezelőpanel? Grande...

 

Nézzük a rögtön a Platino-t. BŐR... hmm. Nade hol a Poltrona Frau pecsét?? Nincs Poltrona Frau pecsét. Nincs egyben-marha bőre. Péppé darált állati nyesedék van kötő és színezőanyagokkal keverve, hengersoron lemezekbe nyújtva és az az ülésre formálva. Ez nem él, egy holt valami, nincs illata, hát még a műbarka is géppel van bele nyomtatva, hogy az életet "imitáljuk". No és a kormányon meg a váltógombon ahol masszírozzuk hamar fényesedik, feslik, mert a kötőanyag nem tart örökké. Az ülés, a szivacs kőkemény, nem ülök kényelmesen sehogy hátul meg a pad, bár ide oda állítható, de egy lovaskocsi lóca kényelme kb. Hát tényleg a Kappa ülései az kb. a Madame Dubarry vendég fogadó pamlagja hozzá képest (vagy a Madame Recamier???)

 

KAPPA hátul.

 

Olasz autógyártás.... istenem.... hova jutottunk.

 

 

 

 

Előzmény: vizes10 (74528)