Túrórudi Creative Commons License 2016.11.17 0 0 5532

Sziasztok,
a biztosítási ügyintézést a szervizre bíztam, aztán lett egy nagyon túlzónak tűnő hétszázezres számla (miután az elején megállapodtunk, hogy bontott alkatrészeket használnak, hogy beleférjünk a biztosító által kifizetett keretbe). Ezzel nem is lenne bajom, ha nem kellene vétlen félként avultatást fizetnem, pláne 100e körüli összeget. A biztosító az avultatást levonva kifizette a szervizt, a (vélt) avulás összegét viszont a szerviz követeli rajtam, mivel azt neki nem fizette ki a biztosító.
Kértem, hogy akkor egy részletes, tételes számlát állítsanak ki, amin ellenőrizhető, hogy valóban új alkatrészeket építettek-e be, és lássam, pontosan mitől is ennyi a végösszeg, ha már egy jelentősebb hányadát nekem kell kifizetni. És kértem a biztosítót is, hogy írják meg, mi a jogalapja annak, hogy avultatást számolnak fel, illetve írják meg, mely alkatrészekre mennyi avulást számoltak és miért pont annyit. A szerviz a számla megküldése nélkül továbbra is követeli rajtam az összeget, míg a biztosító annyit írt postai levélben, hogy az Eurotax alapján számoltak, és csatolta a kézzel írt kárfelvételi jegyzőkönyv olvashatatlanul sötétre másolt oldalait, amihez a kárszakértő oda írta, hogy mi hány százalék, de ezt a sötét másolat miatt el sem tudtam olvasni.
Kell nekem fizetni? Nem akarom a szervizt kifizetetlenül hagyni, de a magas javítási költségből ítélve és abból, hogy a szerintem jogos kérdéseimre nem kapok kielégítő választ, azt érzem, hogy ez a szerviz és a biztosító közös biznisze, amihez jogalap és részletes indoklás nélkül nem szeretnék csatlakozni. Vagy rá lehet bírni a biztosítót, hogy fizesse ki az avulás összegét a szerviznek?
Köszönöm