nickback38 Creative Commons License 2016.11.15 0 0 161484

Egyetértek a helyzetértékeléseddel és azzal is, hogy sanszos egy quartz válság kaliberű probléma.

Pont ezért gondolom azt, hogy ha lesz ilyen és lecseng, akkor a megmaradó/újraéledő piac

újradimenzionálása kapcsán lesz lehetőség új szereplőknek is.

Kína jó ideje bizonyítja, hogy nem csak a "díszes bóvli" tud készíteni. A Lenovo remekül továbvitte a ThinkPad-et, a Huawei a mobilpiacon az LG-t és a Samsung-ot szorongatja, a hálózati eszközök piacán pedig a Cisco-t. A ZTE is szépen muzsikál. És ezek csak az ismertebb márkák. Az autógyártók attól rettegnek, hogy Kína elkezdi elárasztani a piacokat - beláthatő időn belül meg fog történni. A munkagépeknél pl. már megy a folyamat. És nem fognak megállni a "népautóknál", előbb-utóbb teljes lesz a paletta. Ha sikerül nekik - és miért ne sikerülne - luxuskocsit eladni, akkor bármilyen más luxuscikket is el fognak tudni adni.

Lesz-e kínai luxusóra? Nem vagyok benne biztos, hogy mondjuk egy Breitling/IWC éves bevételért "lehajolnak", mert azt azért borítékolni lehet, hogy a Rolex-ét/Omega-ét nem lenne érdemes megcélozniuk. Én itt látom döntési pontot. De lehet, hogy repi ajándékként adnak egy limitált arany SeaGull tourbillon-t az első időkben a luxuskocsik mellé és megnézik mi a reakció :-)

Előzmény: APT (161463)