altimus Creative Commons License 2016.11.12 0 0 161440

igy van, az adataid stimmelnek, en kevesebbnek gondoltam az oragyartas aranyat a gdp-n belul, de a 4% koruli ertek stimmel, es az exportban is a 10%. ez kicsit kivancsiva is tett es keresgettem par percet a neten, prima anyagokat talalva. pl.

https://monochrome-watches.com/business-analysis-of-the-swiss-watchmaking-industry-in-2014/

 

mi derul ebbol ki? pl. az hogy darabszamra a svajciak meg a vilag oragyartasanak a 2%-at se adjak, viszont ertekben majdnem 60%-ot. ami meg erdekes az a gyartmany szerinti megoszlas, a rolex a nagy behemot, 780ezer oraval (2014), ami ha 10ezer frankos atlagarral szamolunk akkor 8milliard frank, ami durvan harmada a teljes oragyartas volumenenek. a top4 brand (rolex, omega, cartier (surprise, surprise), breitling) siman kiadja szerintem a termelt ertek 2/3-at. (de mondjuk a rolex + swatch csoport biztosan boven van ennyi). ezeket azert eleg stabil markaknak gondolom, aminek a piaca nagyjabol garantalt, ugyhogy ha itt van is visszaeses szerintem nem lehet jelentos, illetve nyilvan van ebben is hullamzas, divat ... de azert ezen a fronton nincs szerintem panikhangulat.

 

ami alapjan az also harmadnyi szegmens lehet a serulekeny, ami rogton 1-1.5%-ra csokkenti a gdp-ben a kitettseget, az exportban mondjuk 3%. nem mondom hogy keves, de ha magyarorszagrol kivonulnanak pl. az autogyarak meg a ge az jobban fajna.

 

annak alapjan amit irsz nagyon ugy tunik, hogy az also szegmensbol elobb-utobb el fog tunni a svajci gyartas, gondolom ez torvenyszeru, aztan a vilag oragyartasanak csak 0.5%-a lesz svajci, az eloallitott ertek meg marad 50% korul, ami tenyleg pikans dolog. erre kepes a presztizs, markanev, marketing ... (meg persze a minoseg is valahol), de hogy kinai gyarto belathato idon belul erre a piacra nem tud belepni az abszolut biztos.

Előzmény: APT (161439)