Tegnap (kedden) reggel csöngettek, ott állt a futár a bőröndömmel. Kinyitottam és egy szinte új gép volt a dobozban, az enyém helyett.
Bizony-bizony - ezek így működnek. Ugyanezt tapasztaltam én is.
De mesélek ennél cifrábbat is a Lidl garancia-kultúrájáról:
A lányunk vagy másfél éve vett egy Parkside porszívót (a 10 rugós, bödönöst). Azóta szó-szerint napi (!) használatban volt, míg egy szép napon megmakkant - se kép-se hang.
Nem kérdeztek engem, ezért a boltba vitték vissza, hogy gond van a géppel. Ott is hagyták, hogy majd szólnak, ha kész - mert hogy majd tőlük viszi-hozza a futárjuk.
1 hét után szóltak is - kész a masina.
Érte mentek és döbbenet: az ő porszívójukhoz hozzá sem nyúltak (mint kiderült: el sem vitték sehova) - hanem küldtek egy vadiúj motor-részt (vagyis a porszívó komplett tetejét).
Kérdezték, hogy akkor a régi ott is marad, vagy hogy - erre a boltosok tiltakoztak, hogy "Dehogy marad, itt ne hagyja nekik".
Tehát gyakorlatilag bemondásra küldtek egy komplett, új felsőrészt - így a lányunknak most lett 2 darab motorja (mármint komplett teteje).
Azt persze én szétszedtem - hát a kefetartóról volt leszáradva a 6,3-as papucs - azt kellett picit megszorítani, visszatolni - és ennyi.
Ami az állapotát illeti (ismétlem: másfél év napi használat után) - hát azt kell mondjam, hogy gyakorlatilag új állapotban van a motor.
Semmi (nulla) nyoma annak, hogy ez a motor másfél éve működik - a kommutátorán az égvilágon semmi kopás nincs, csak egy kis enyhe elszíneződés a kefék pályáján.
De ez nem is csoda, mert menet közben gyakorlatilag nincs szikraképződés - direkt leoltottam a lámpát és még sötétben sem látszik egy gramm szikra sem a keféknél.
Le a kalappal, komolyan.