Sandorson Creative Commons License 2016.10.26 -1 1 6660

A Lion cégcsoport - Lion (diszkont) , Wings (főként kisgépes diszkont), Batik (full service)  - óriási, az indonéz belföldi piacot ők vezetik megelőzve a Garuda csoportot  - Garuda Indonesia (full service), Garuda Explorer (kisgépes regionális full service), Citilink (diszkont). Ehhez képest az Indonesia AirAsia indonéz belföldi piaci részesedése elhanyagolható (5% alatti), ők csak a nemzetközi beutaztatásban erősek. Így a méretkülönbségek miatt eleve nehéz az összehasonlítás. A "pilóták képtelenek landolni" megjegyzésed fura. A Lion Air-nél utoljára 2004-ben volt halálos áldozattal járó baleset, MD-82 géptípussal, amit azóta amúgy kivezettek (bár a típusnak nem volt sok köze a balesethez). Az Airlineratings szerint a Lion Air biztonsági besorolása 3/7, az Air Asia Indonesia esetében ez 2/7. A pontosság tekintetében gyengébb a Lion, de ugye náluk közel 200 gép repül csak az indonéz cégcsoportban, az indonéz AA-nál meg 30-nál is kevesebb (v.ö.: Garuda: 180, Sriwijaya: 44).

Előzmény: Fonemes19 (6658)