gereblyepörkölt Creative Commons License 2016.10.23 0 4 432788

Ismét sikerült egy hétvégét Tajvanon eltölteni, így alant egy kis vegyes összeállítás az ország déli részében uralkodó vasúti viszonyokról.

 

1. Taiwan Railway Administration (TRA) EMD G22CU vontatta katonai jellegű tehervonat érkezik Nanzhou (南州) állomásra. Az elsősorban tehervonatok továbbítására szánt EMD G12 és G22 különböző változataival nagy számban találkozhatunk országszerte, melyek a Kaohsiung - Pingtung szakaszon személyvonatok élén is feltűnhetnek, egy 45PBK sorozatú generátor- és poggyászkocsival kiegészítve. Érdekesség, hogy az R20, R100, R150, R170 és R180 / R190 sorozatok kizárólag az EMD üzemeiből érkeztek, ám a "prototípus" R0 sorozat, ugyan EMD licensz alapján, de a japán Hitachi, Mito (水戸) közelében található gyárában készültek. (Az R0-ás sorozatból mára már csak egy maradt fenn, az is múzeumban kiállítva.)

 

2. A TRA másik fővonali mozdonysorozata, a GE E42C típusú villamos mozdonyok, melyek évjárattól függően E200 (1978-1992), E300 (1977) vagy E400-as (1979-1981) sorozat néven továbbítanak sebesvonatokat, ám időnként tehervonatok, postavonatok előtt is láthatjuk őket.

 

3. TRA E1000-es sorozatú, a Dél-afrikai UCW (Union Carriage and Wagon) és a Dél-koreai Hyundai-Rotem által közösen összehozott gyorsvonati EMU széria egy tagja kanyarodik ki Kaohsiung állomás felől Taipei felé.

 

4. Ez itt meg egy Brookville lincesz alapján, 1957-ben készült, eleinte 120, majd az Allis-Chalmers upgrade után 230 lovas, 762mm nyomtávú mozdonyka, a Taiwan Sugar Railways színeiben, mellyel egykoron cukornádat hordtak be a helyi feldolgozó üzemekbe, az országszerte megtalálható regionális, ám egymással összefüggő hálózatot nem alkotó vonalakon. A legtöbb ilyen hálózat már megszűnt, napjainkban már csak Yunlin környéként találkozhatunk ehhez hasonló, ám DIEMA gyártmányú mozdonyokkal.