Alex Raps Creative Commons License 2016.10.22 0 0 432582

Van itthon almás termékünk. Egy első generációs iPad és valóban kevés a baj vele. Ennek ellenére ezt a kérdéskört én teljesen máshogy nézem, mint ahogyan Te. A saját statisztikáid is csak arról szólnak - és ezt tudod jól Te magad is - hogy a prémium Dell már "drága" (miközben az almás annyi amennyi, vagyis annak árkérdáskörében nincsenek verziók) és ami a pl. vállalati Dell helyett bekerül a munkahelyeden az asztalokra mint IBM pc az kiszámítható módon, már szerzéskor maga a megtestesült probléma. Csakhogy mivel kibaszottul elfogult vagy az Apple cuccok irányában ezért nagyon is fogékony vagy például egy ilyen "szakmai" tartalmúnak tűnő nyilatkozat objektív értelmezésére. De mondanék számokat, talán úgy értelmet kap a dolog. Egy profi rendszergazda az USA vállalatainál minimálisan 20 dollárt keres óránként. Egy már a szerzéskor szar (viszont az Apple-hoz képest nagyon olcsó áru) konfig esetenkénti talpraállítása olykor elvisz 6-8 órát is (ez legyen 160 dolcsi) és mivel helyből szar a vas ez egy két-három havonta ismétlődő ficsör is lehet. Mondjuk évente 4*160=640 dolcsi is lehet egy gépre. Egy 4-5-ször annyiért beszerezhető Apple készülék ilyen költséget sosem fog produkálni, mert helyből prémium alkatrészekből és összetesztelt konfiguráciból áll. Az IBM ügyeletes megmondója ott követi el a hibát, hogy nem csontozza ki piciny statisztikájában külön a prémiumot és amikor ez - itt a topikon már sokadszorra előkerül - akkor az Apple fasizmusod :) miatt, inkább csak neki hiszel. Eközben meg Jahno olyan állásokban tevékenykedett mindig, hogy többezer vállalati gépért és többszáz (külföldi és belföldi) szerver működéséért volt felelős vagyis egy olyan nyálas vállalati megmondó emberrel szemben akinek legfőbb gondja nem a számítógép, hanem az annak értékesítéséből származó jövedelem (meg a bónusz), legkevésbé sem ezt teszi. 

Előzmény: fargo (432581)