Inner Circle Creative Commons License 2016.10.19 0 0 667694

Azon gondolkodtam, hogy egy olyan csapat, mint amilyen jelenleg a McLaren, mennyire a "lepattanókból" él, és mennyire lapogathatja a saját vállát, ha pl. a rajtnál a nagymenők - akik ellen semmi esélyük nem lenne - kiütik egymást, mint a Merci Barcelonában vagy a Ferrarik és Max Spa-ban. Úgyhogy megfordítottam a dolgot, és nem azt néztem meg, hogy hányadikok lettek, hanem hogy a célba érkezéskor hány autó volt még versenyben és mögöttük. A pont nélküli Saubereket és Manorokat nem számoltam, tehát ha mondjuk egy Meki megnyerné a versenyt, akkor a maradék 18 autóból 17-et kellene megelőzni a 25 pontért, és így tovább; nyolc megelőzött és versenyben levő autóért jár 1 pont. Persze ezzel is sok a gond, egy önerőből elért jó eredményt semmissé tehetnek a hátulról kiesők, nade ez van, mindegy. Eleve csak azokat a futamokat néztem, ahol valaki pontot szerzett, mert ezzel a módszerrel több pontot nem lehet kiosztani, mint amennyit amúgy megszereztek. Az eredmény gyászos:

 

10-2 Alonsónak. Azokon a futamokon, ahol mindketten célba értek, 3-2. Jó, a többi csapat is kevesebbet kapna, de azért a "Ferrarival versenyzünk" ((c) Bouiller) csapattól...