M63 010 Creative Commons License 2016.10.18 0 0 432691

Azon gondolkodtam, hogy ez hogyan is van? Nálunk sk55 a peronmagasság az újabb építésű helyeken, a régieken meg sk30. Na de Németországban hogy lehet, hogy sk70 vagy még ennél is magasabb? Érkeztem egyszer ilyen magasperonos állomásra, és felfelé kellett kiszállnom a peronra. Azaz az alacsonypadló előnyei a visszájára fordultak. Na meg ha arrafelé is terjednek az ap-s motorvonatok, akkor azoknak szívás lesz a magasperon.

Persze előnye is van, mert a normál vonatokra, amikor színtben száll be az ember, az viszonylag kényelmes, de azért nem annyira, mert a magasabb peronnál nagyobb a rés a vonat és a peron széle között, utána meg a legfelső lépcsőt, ami jellemzően a vonaton belül van, át kell lépni, azaz bőrönddel vagy babakocsival azért az sem olyan egyszerű. Kerekesszékkel meg végképp nem megy külső segítség nélkül.

 

Attusnak talán írhatna erről pár gondolatot, hogy hol milyen peronmagasságok, illetve padlószintek vannak. Pl. S-Bahnok esetén.