RhB Creative Commons License 2016.10.13 0 0 13699

A belinkelt cikk szép hosszú, időhiány miatt esélyem sincs elolvasni. :-) Pár szóban annyi, hogy a két konkurens társaság (a későbbi CP és CN) a folyó két partján építgette a saját vasútvonalát. Amelyik előbb építette, azé volt az előnyösebb, a másiknak maradt a másik part, ezért váltogatják..

 

Pár évvel ezelőtt - bár ez a betett nagy fotón nem látszik - győzött a józan ész, és megállapodtak*, hogy a két külön egyvágányú-kétirányú vonalból csinálnak két egyirányút, azaz az egyik vágányt az egyik, a másikat a másik irányban használja mindkét vasút, megnövelve az átmenő kapacitás. Hajóltudom... :-)

 

*A két nagy kanadai vasút érdekes módon korábban soha nem közösködött, pl. nem látsz olyat, hogy CN és CP együtt vinne vonatot. Azt hiszem most se, külön vonataik vannak, de nem vennék rá mérget.

Előzmény: vrobee (13697)