Hátsó csapágycsere nem bonyolult.
Kereket le kell venni, a tengelyvégén levő fém kupakot leütögetni (csavarhúzó, véső), 30-as kulcs kell a tengelycsavarhoz, meg hosszú erőkar, én a nyomatékkulcsot szoktam használni :-)
Elvileg le kéne jönni a dobnak kis forgatással, de nemigen szokott az idősebb autóknál.
A fékdob levételéhez vékony, hosszú csavarhúzóval be kell nyúlni az egyik kerékcsavar lyukon és kilazítani az automatikus utánállítót.
Nem jelöltem be, de itt jól látszik a kis lemezke rugóval és alatta a racsnis állítókerék. Azt kell felfelé tekerve egy kerékcsavar lyukán lazítani és akkor lejön a dob.
A dob belsejében egy seager gyűrű fogja a csapágyat, tehát nem árt egy egyenes seager fogó.
A csapágyat megfelelő átmérőjű csővel vagy én régi csapágy belsejével szoktam kiütni. Nem árt egy nagyobb kalapács.
A csapágyhoz szoktak adni a készletbe seager gyűrűt és tengelycsavart.
Az új csapágyat beszerelés előtt pár órára be kell tenni a mélyhűtőbe és ha jól megfagyott, akkor simán beesik a helyére. A dob melegítése előtte még könnyebbé teszi. Bekalapálást nem ajánlom mert simán szétesik az új csapágy.
Összeszerelés fordítva. Van aki ilyenkor leköszörüli a dob vállát, hogy legközelebb könnyebb legyen levenni. Szerintem, ha már nagy a váll, akkor dobcsere. A féktárcsát is cseréljük, ha kopott. Az ember élete megér annyit. Szerintem max 1x cserélünk hátsó fékpofát, a következőnél dobot is. Elvileg a gyári pofák elmennek 140 ezret is. Én az egyikbe 80 ezernél cseréltem tárcsát és betéteket, hátul is. Még simán lejöttek a dobok.