trizs77 Creative Commons License 2016.10.01 -6 0 153109

Azért egy megfelelően működő lámpaciklussal ez eléggé hatékonyan lenne kezelhető, ahol a villamos élvez elsőbbséget. Nem úgy, ahogy most a belső Bartókon sikerült....

 

-------------

 

ez elvi különbség.

 

Nálam ez az elv :

 

 

Ezt a bácsit (ha villamosban gondolkodunk) az Isten adta.

 

Ő húzza meg a pálya vonalait amiken belül játszunk.

 

Olyan nincs, hogy Wimbledoni döntőben az egyik játékos odamegy a bíróhoz, hogy az Ő térfele legyen 10 centivel keskenyebb, az ellenfélé meg 10 centivel szélesebb.

A térfeleket már az ismeretlen bácsi meghúzta, felvonalazta.

 

Nem.

 

A keretek adottak.

Ez a számunkra ismeretlen bácsi meghúzta azokat a kereteket, ami között mi játszhatunk.

 

A villamos menetrendjét meghatározó szakember (menetrendtervező)-nek is van egy ilyen, számára ismeretlen pályaszél meghúzó, korlátot állító bácsija.

 

Az aki megszabja a lámpaciklusokat, a lámpák elsőbbségi kérelemre való reagálását.

Vagy figyelembe veszi a lámpaciklus tervezésekor, hogy ott villamos is közlekedik vagy nem.

 

S itt jön a különbség.

Sokan szeretnének kilépni saját korlátaikból.

 

Ha nem megy jól, saját álmaik szerint a villamos menetrend tervezése, akkor ki akar lépni szobájából, beosztásából, és félistenként elvenné mások döntési jogosultságát, magához vonná mások munkájának egy részét.

 

Nem csak itt, nem csak villamosnál, a vonatnál még inkább.

De sok más területen is.

 

Én meg azt mondom, hogy mindenki a saját szakterületén alkosson.

Ha villamos menetrendtervező, akkor adottságként vegye figyelembe az adott útvonalon lévő lámpaciklusokat amikbe Ő, abból a székből nem tud beleavatkozni, azért, hogy a számára kedves villamost előnybe részesítse.

 

Ha majd odahagyja azt a széket ahol most ül, és várostervezővé, városi közlekedés tervezővé válik (majd egyszer) akkor gondolkodhat olyan dolgokon, hogy egy útvonalat úgy lámpázzon be, hogy az útvonalon közlekedők azon 10-20%-t részesítse előnybe,  akik azon az útvonalon épp villamossal közlekednek.

 

Amíg nem olyan székben ül, hanem villamos menetrendtervező van a munkahelyi székének háttámlájára írva, addig ha hosszú a villamosvonal amit tervezni kell és kevés benne a zárt pálya, igenis tervezzen bele 1-2 időkiegyenlítő pontot.

Az a dolga.

 

Előzmény: király2644 (153106)