Azért egy megfelelően működő lámpaciklussal ez eléggé hatékonyan lenne kezelhető, ahol a villamos élvez elsőbbséget. Nem úgy, ahogy most a belső Bartókon sikerült....
-------------
ez elvi különbség.
Nálam ez az elv :
Ezt a bácsit (ha villamosban gondolkodunk) az Isten adta.
Ő húzza meg a pálya vonalait amiken belül játszunk.
Olyan nincs, hogy Wimbledoni döntőben az egyik játékos odamegy a bíróhoz, hogy az Ő térfele legyen 10 centivel keskenyebb, az ellenfélé meg 10 centivel szélesebb.
A térfeleket már az ismeretlen bácsi meghúzta, felvonalazta.
Nem.
A keretek adottak.
Ez a számunkra ismeretlen bácsi meghúzta azokat a kereteket, ami között mi játszhatunk.
A villamos menetrendjét meghatározó szakember (menetrendtervező)-nek is van egy ilyen, számára ismeretlen pályaszél meghúzó, korlátot állító bácsija.
Az aki megszabja a lámpaciklusokat, a lámpák elsőbbségi kérelemre való reagálását.
Vagy figyelembe veszi a lámpaciklus tervezésekor, hogy ott villamos is közlekedik vagy nem.
S itt jön a különbség.
Sokan szeretnének kilépni saját korlátaikból.
Ha nem megy jól, saját álmaik szerint a villamos menetrend tervezése, akkor ki akar lépni szobájából, beosztásából, és félistenként elvenné mások döntési jogosultságát, magához vonná mások munkájának egy részét.
Nem csak itt, nem csak villamosnál, a vonatnál még inkább.
De sok más területen is.
Én meg azt mondom, hogy mindenki a saját szakterületén alkosson.
Ha villamos menetrendtervező, akkor adottságként vegye figyelembe az adott útvonalon lévő lámpaciklusokat amikbe Ő, abból a székből nem tud beleavatkozni, azért, hogy a számára kedves villamost előnybe részesítse.
Ha majd odahagyja azt a széket ahol most ül, és várostervezővé, városi közlekedés tervezővé válik (majd egyszer) akkor gondolkodhat olyan dolgokon, hogy egy útvonalat úgy lámpázzon be, hogy az útvonalon közlekedők azon 10-20%-t részesítse előnybe, akik azon az útvonalon épp villamossal közlekednek.
Amíg nem olyan székben ül, hanem villamos menetrendtervező van a munkahelyi székének háttámlájára írva, addig ha hosszú a villamosvonal amit tervezni kell és kevés benne a zárt pálya, igenis tervezzen bele 1-2 időkiegyenlítő pontot.
Az a dolga.