cápaFeri Creative Commons License 2016.09.30 0 0 25707

Én így járattam be az eddigi autóimat (értendő üzemi motorhőmérséklet mellett):

1000 km-ig semmi autópálya, hosszabb utazás esetén egy-két 10-15perces megálló. Gyorsítás max 1/3 gázon, max 2-2500-ig pörgetve.

2000 km-ig nem terhelni telepakolással, utánfutózással, nagy emelkedőn inkább egyet visszakapcsolva, nem erőltetve. Autópályázni nem állandó egyenletes sebességgel, tempomatot még nem használni.

3000 km után már nagyobb gázadásos gyorsítások is beleférnek, de a túl magas fordulatszám itt is még felejtős. Hosszabb autópályás üzemnél néha megállni, pihentetni.

5000 km után már csak arra kell figyelni, hogy a hűtővíz üzemi hőmérsékletű legyen legalább 10-15 perce, mert akkor már az olaj is elérte nagyjából az üzemi hőfokot.

Előzmény: Zsoltika2582 (25704)