-Almos- Creative Commons License 2016.09.28 0 0 4657

Nekem egy 2003-as, 1.3 323F BJ mazdám van, 123e km-rel vettük 2009-ben családon belülről, tehát ismert előélete, megbízható gazdája volt. Most 252e km van benne, motorikusan soha semmi baj nem volt vele (inkább arra kell figyelni, el ne felejtse az ember a karbantartást, mert annyira nem kell vele foglalkozni). Elektronikusan vannak apróbb hibái: anyós ülésben a légzsák súlyérzékelője ki lett ülve/térdelve (típushiba), a vezető oldali anyósablak elektromos kapcsolója nem megy (típushiba), néha kontakthibás a középkonzol világítása, de kocogtatásra visszajön, az anyós oldali tükör elektromos mozgatása furcsaságokat csinál (ha először nem lefelé mozgatod, akkor a kocsi leállítása-újraindításáig nem lehet lefelé mozgatni). Ezeket az apróságokat leszámítva soha semmi baja nem volt. 252ezer km után gyári a kuplung, a klímát se kellett még utántölteni, abs, szervó mind gond nélkül működik, a belseje is teljesen jó állapotban van - a más autóknál ilyenkor már esedékes kuplung, lengőkar, hűtő stb cserére se volt még szükség.

Viszont a karosszériája igencsak hajlamos rozsdásodni, szinte mindegyiknek rozsdás a hátsó kerékjárati íve, én már 2x is javítottam, de nem túl tartós sajnos... Ezt nagyon érdemes megnézni, mert egyébként nem olcsó mulatság, ha javítanod kell mindkét oldalon a küszöböt, kerékjárati íveket, ajtók alját, plusz fényeztetni - lazán 2-300ezer is lehet a számla vége. Érdemes a motortérbe is belenézni, nekem most kezd rozsdásodni a torony környéke...

Az 1.3-as motor egyáltalán nem egy erőbajnok a maga 72 lovával, most hétvégén vezettem egy '99-es 1.5-öst (egy barátom vett egy külföldi papírost 280-ért, és +400-ért kijavította a hibákat és magyarította), de az se volt sokkal erősebb - cserébe állítólag nem is igazán fogyaszt kevesebbet.

Én egyébként 3-400 alatt nem igazán nézegetnék, 500 környékén már lehet jókat kapni, de a vásárlás utáni első szervizre mindenféleképpen érdemes félrerakni egy keveset. Kopó alkatrészek ára egyébként nem vészes, pláne ha nem a szerelő hozza az alkatrészeket, hanem te veszed meg a listaárhoz képest 30-40% kedvezménnyel (langauto.hu, zsu.hu, alkatresz.forensis.hu, stb). Viszont mazda specifikus alkatrészek (ablakemelő gomb, stb) már nem olyan könnyen szerezhető, nincs igazán sok ebből a típusból a bontókban - vagy csak én nem találtam még meg ezeket...)

Előzmény: Olivér Lencsés (4653)