19971211 Creative Commons License 2016.09.25 0 0 153666

Sziasztok

Tanácsra, ötletre lenne szükségem. Adott a papám és az ő autója... Egy suzuki samurai, horgászat és vadászatra átalakítva. Az öreg tavaly télen is 1-2 alkalommal eljátszotta, hogy álló motornál nagyobb áram fogyasztókat használ és leszívja az akksit, kapott új 75 ah-ás akksit az autó de többször volt példa, hogy azt is lemerítette. Amik lemerítik: rádió, külső lámpák, laptop töltő, fejlámpák töltése, télen erre még rájön a 80 wattos fűthető ülés huzat és a kaja/pia melegentartó ami szintén 40-50 watt. 
Most azon gondolkodom, hogy mivel a 75 ah-ás akksi nem igazán fér be a helyére, viszont a 45 ah-ás akksi ugye stimmel méretre a gyári helyre ezért azt csinálnám, hogy a 75 ah-ás akksinak a hátsó üllés helyén egy arra kialakított részben találnék helyet (kivehető legyen az akksi) és fasza hegesztő kábelekkel párhuzamba kötném a kettő akksit így a generátor tudná mind a kettő akksit tölteni. Ezt működőképes ötlet vagy bezavarna az autó működésében/elektromos lelkivilágába? Ha életképes az ötlet akkor a plusz akksi kábeleit, hogy kössem párhuzamba a másik akksival? Tudom mit jelent a párhuzamba illetve sorbakötés, csak arra lennék kíváncsi, hogy csináljak kettő Y kábelt 2-2 saruvéggel vagy lehet úgy, hogy saruszorítóról a másik saruszorítóra húzok kábelt ?
Egyéb ötlet?