RNZoli Creative Commons License 2016.09.25 0 0 88550

Ne felejts el, hogy az APZ-nek volt C-módja, a WALTER utolsó 2 adata szerint 397 m AGL (azaz 200 + 397 = 597 m azaz kb. 1800 lábon) repült, tehát már nem emelkedett. Helybéli lévén a pilótája nagyon jól tudta, hogy Gödöllő a TMA alatt van, 2000 láb fölé engedélye nem volt és engedély nélkül nem emelkedhet, mert kap egy jókora birságot,.  De minek is emelkedett volna, a sétarepüléshez pont jó az 1500-1800 láb. 

VIszont azt tudhatta, hogy a Cessna nem ért még vissza, de az ejések már lenn vannak (elvileg emiatt várakoztatták), és az sem érhette meglepetésként, hogy az ejtőernyős gép a 31-es szerint fog bejönni, hogy megspórolja a visszagurulást az újbóli beszálláshoz. 

 

Ezzel szemben a DIV az előírt C-mód helyett csak A-módban tudta a transzpondert működtetni, és könnyen lehet (zuhanyhíradó), hogy a második készlet rádiója sem működött. Nem csak az kellett volna tudni, hogy felszállt-e egy gép Gödöllőről, hanem azt is, hogy esetleg időközben nem sorolt-e be a forgalmi körbe akár egy idegen gép, aki a dobás idejáben érkezett de várakoznia kellett. 

 

A reptér dokumentációja, eljárásai elég tisztának tűntek számomra, a fiúk mindketten helyiek voltak, semmi különleges vagy meglepő dolog volt aznap.  Szóval a mai állás szerint, a DIV szabálytalanul repült a DZ-ben, magassága nem volt látható a radaron, lefele jövet rádión nem tájékozódott a helyi forgalomról, az irányításnak későn adta a 2000 lábat, és eközben leverte az APZ-t az égről, valahol a 13-as bal második / 31-es jobb harmadik fordulón kívül kb. fél mérfölddlel keletre. 

Előzmény: KNer (88546)