batar1987 Creative Commons License 2016.09.23 0 2 42997

Hát ha az 51-es villamos vonalán fog haladni a csepeli villamos (a jelek szerint ez az elképzelés), és mint tudjuk, a nagykörút befogadóképessége jóval közelebb van a 0-hoz, mint a 15-höz, akkor nem nagyon lesz más végállomás-lehetőség, mint a mester utca. Legalábbis az egyik ez lesz (lehet lesz egy másik is a 2-es vonalán, na meg az 1-es vonalán) Vagy szerinted a körút mennyi villamost fog tudni befogadni Csepelről? Budáról vesznek el kapacitást? A lágymányoson lévő egyetemi campusok miatt nem nagyon tehetik meg. A 4-es metró a szent gellért téren áll meg. A Petőfi híd onnan 1 km-re. Az Újbuda központ megálló hasonló távolságra, tehát sajnos sok embernek nem alternatíva a 4-es metró. Hogy mennyire soknak, azt meg lehet nézni minden reggel a petőfi hídon, mennyi embert visz a villamos a petőfi híd budai hídfő irányában.

 

Miért nem tetszik a villamos közlekedési gerincvonalként? Erre csak visszakérdezni tudok: a Nagykörúton egészséges a tömegközlekedési helyzet? Miért jobb, mint egy esetleges, jól megépített 5-ös metró lenne?

Előzmény: kihúzóvágány (42996)