DJ. Bakter Creative Commons License 2016.09.15 0 0 432073

A nyomvonalon alkalmazható sebességet nem az dönti el, hogy "nem egy mai", (meg az sem, hogy milyen aljakkal épült) hanem az, hogy milyenek a körívek sugarai.

A Dombóvár-Kaposvár vonalon sok a 600 m sugarú ív, amelyben Magyarországon 100-nál jobban nemigen lehet haladni. A 110 még megengedhető lenne, nagy túlemeléssel, ami nem kedvező.

 

Az teljesen igaz, hogy meg lehetne csinálni 160-ra, sőt 200-ra is, ezzel senki nem vitatkozott. Azt írtuk le többen, hogy van-e értelme megcsinálni (van-e annyi utas, vonat, menetidőcsökkenés)

Szerintem nincs (ezzel nem fontos egyetérteni).

 

Németországban, Ausztriában pedig vannak ilyen vonalak is, meg olyanok is. Lehet, hogy esetleg többet kellene utazni; a fórumaktivitásodból ítélve igen sok időd van, és szerencsés vagy, mert közel laksz "nyugathoz".

 

Azt mindannyian látjuk, hogy érdeklődsz a vasút sok szakterülete iránt. Tényleg nem akarok rosszmájú lenni, de ez miért nem párosul azzal, hogy egy kicsit tanulsz már így 17 év fórumozás után, és nem csak ugyanazt az elégedetlen mantrát nyomod?

Előzmény: v_peti (432069)