hmsoft Creative Commons License 2016.09.11 0 0 431992

A linkelt videón a rendező vágánycsoportjai között mozgatják az elegyet. Az irányrendező vágányokon 850-1050 méteres kocsicsoportok képződnek, hosszabbak nem, mert ahhoz vagy át kell szabni a gurítás egész technológiáját, vagy az irányvágányokon kell magasságlépcsőket képezni, esetleg újabb vágányfékekkel. Ehelyett inkább síktolatással raknak össze az alapegységnyi darabokból hosszabbakat, ha szükséges. Bekaszovo-rendezőről láttam pár, különböző pontokon elhelyezett kamerákkal felvett videót. Rendszeresen azt csinálják a videók tanúsága szerint, hogy az alapegységnél nagyobb darabokat, miután összerakták őket, még átvontatják egy másik vágánycsoportra, és a vonatgép ott veszi át az elegyet. Az összerakást és az átvontatást csinálják TEM7a-kkal. És igen, ha gyorsabban mozognának, kevesebb ideig foglalnák a két vágánycsoport közötti "palacknyakat", bár a palacknyak azért lehetővé teszi az egyidejű meneteket. Talán ha még több lenne a rendezendő elegy (mert mondjuk átépítették a nagykört háromvágányúra, és a csatlakozó fővonalakon is hasonló mértékű kapacitás-emelést végeztek), akkor már zavaróvá válna a technológia adta kapacitás, és dönthetnének, hogy szélesítik-e a palacknyakat, vagy vonali gépekre bízzák az összerakó-átvontató műveletet. Vagy eleve úgy építik át azt a részt, hogy ne kelljen az összerakás után átvontatni.

hm

Előzmény: DJ. Bakter (431989)