Laikus vagyok, de pár szempont még lenne amit a vonal kihasználtság elemzésnél figyelembe kellene venni:
- Munkaerőhiány van SzFehérváron. Ha a Flirt továbbmenne Pusztaszabolcstól, akkor Ercsiből is bejárhatnának Fehérvárra dolgozni.
- Elnéptelenedés ellen is gyógyszer egyes települések esetén, ha vasúttal JÓL megközelíthető. A fiatalok Fehérváron már nem tudják megfizetni az albérletet, kitekinthetnének errefelé.
- Lehetne üzemeltetni Zónázó vonatot Köbánya-Kelenföld-Batta-Pszabolcs-Szfeférvár vonalon is (Z42?).
- Pozitivan érintheti a változás a Szfehérvár-Adony-DÚjváros vonalat is. Ahol ugye ipar is, kikötő is van.
- A turizmus is eléggé húzóágazat kezd lenni, Adonytól délre meg eléggé el van vágva a külvilág a Dunaparttól, ami egyébként sok lehetőséget rejt. Nyílnának szálláshelyek, étkezők, kölcsönzők (kenu, bringa, csónak) felfedezhetné a bringaturizmus a környéket. Ehhez persze lendületet adhatna egy Velence-Adony bicikliút is. Az ökoturizmus elég nagy biznisz manapság.
Szóval itt a településeknek közösen kellene lobbyzni és terveket készíteni a fejlesztésekre. Jövőképet, munkahelyeket vizionálni egy-egy beruházás okán, nem csak otthon a napi gondokban sajnálni magukat.
Létre lehet hozni társulásokat és azok emeljék fel a szavukat a fejlesztések indokoltságán és igen, ki lehet használni a közfogllalkoztatott munkaerőt, hogy természeti látnivalók környékét alakitsák/tisztitsák/karbantartsák, ami növeli a turizmus érdeklődését.
Én vallom, hogy egy fejlesztésnél a régióban kell gondolkodni perspektivikusan és nem abban, hogy Börgöndre lejár Pestről a vonat...