cactusJack2 Creative Commons License 2016.09.07 -1 2 293

 

Laikus vagyok, de pár szempont még lenne amit a vonal kihasználtság elemzésnél figyelembe kellene venni:

- Munkaerőhiány van SzFehérváron. Ha a Flirt továbbmenne Pusztaszabolcstól, akkor Ercsiből is bejárhatnának Fehérvárra dolgozni.

- Elnéptelenedés ellen is gyógyszer egyes települések esetén, ha vasúttal JÓL megközelíthető. A fiatalok Fehérváron már nem tudják megfizetni az albérletet, kitekinthetnének errefelé.

- Lehetne üzemeltetni Zónázó vonatot Köbánya-Kelenföld-Batta-Pszabolcs-Szfeférvár vonalon is (Z42?).

- Pozitivan érintheti a változás a Szfehérvár-Adony-DÚjváros vonalat is. Ahol ugye ipar is, kikötő is van.

- A turizmus is eléggé húzóágazat kezd lenni, Adonytól délre meg eléggé el van vágva a külvilág a Dunaparttól, ami egyébként sok lehetőséget rejt. Nyílnának szálláshelyek, étkezők, kölcsönzők (kenu, bringa, csónak) felfedezhetné a bringaturizmus a környéket. Ehhez persze lendületet adhatna egy Velence-Adony bicikliút is. Az ökoturizmus elég nagy biznisz manapság.

Szóval itt a településeknek közösen kellene lobbyzni és terveket készíteni a fejlesztésekre. Jövőképet, munkahelyeket vizionálni egy-egy beruházás okán, nem csak otthon a napi gondokban sajnálni magukat.

Létre lehet hozni társulásokat és azok emeljék fel a szavukat a fejlesztések indokoltságán és igen, ki lehet használni a közfogllalkoztatott munkaerőt, hogy természeti látnivalók környékét alakitsák/tisztitsák/karbantartsák, ami növeli a turizmus érdeklődését.

 

Én vallom, hogy egy fejlesztésnél a régióban kell gondolkodni perspektivikusan és nem abban, hogy Börgöndre lejár Pestről a vonat...