oLayos
2016.09.07
|
|
0 0
34888
|
... csak annyit - vitátokba nem akarok részt venni - ezek a motorok valóban szériahibás blokkal voltak megáldva és tehettünk mi abba, meg más is, akár 5w-30 minőségi lét is, akkor is enni kezdte az olajat.
Hengerfal hőmérséklete túl magas volt - hiába tettek 72°C-on nyitó termosztátot bele - és az olaj beleégett, kokszosodott a lehúzógyűrűk alá és funkcióját nem tudta ellátni. A módosított blokknál nem csak az olajjáratokat változtatták meg, hanem a hűtőfolyadék áramlási paraméterein is javítottak. Főleg a 2.-3. henger között volt problémás.
Annyira ne fetisizáld az olajáramlás és a hűtés összefüggését. Leállított forró motornál az is kokszosodik, ha túlforrósodott gócok vannak.
Van ügyfelünk, aki közel 400 ezret rakott már a gépébe - igaz az már újként a módosított blokkal szerelt - és folyamatosan 10w-40-es olajjal kéri a szervizelést. Márkát szándékosan nem írok!:)
(sk) |
Előzmény: Törölt nick (34884)
|
|