oLayos Creative Commons License 2016.09.07 0 0 34888

... csak annyit - vitátokba nem akarok részt venni - ezek a motorok valóban szériahibás blokkal voltak megáldva és tehettünk mi abba, meg más is, akár 5w-30 minőségi lét is, akkor is enni kezdte az olajat.

 

Hengerfal hőmérséklete túl magas volt - hiába tettek 72°C-on nyitó termosztátot bele - és az olaj beleégett, kokszosodott a lehúzógyűrűk alá és funkcióját nem tudta ellátni. A módosított blokknál nem csak az olajjáratokat változtatták meg, hanem a hűtőfolyadék áramlási paraméterein is javítottak. Főleg a 2.-3. henger között volt problémás.

Annyira ne fetisizáld az olajáramlás és a hűtés összefüggését. Leállított forró motornál az is kokszosodik, ha túlforrósodott gócok vannak.

 

Van ügyfelünk, aki közel 400 ezret rakott már a gépébe - igaz az már újként a módosított blokkal szerelt - és folyamatosan 10w-40-es olajjal kéri a szervizelést. Márkát szándékosan nem írok!:)

(sk)

Előzmény: Törölt nick (34884)