r1232 Creative Commons License 2016.09.07 0 0 431918

És akkor szerinted ilyen alapon jelfeladás nélküli vágányra (ld. a szintén felmerült komáromi balesetet) be lehet járatni más állomáson is áthaladó vonatot egy sárgával, aztán majd megáll jó esetben...? Vagy ezek szerint ilyen „rugalmasságot” csak ott lehet tenni, ahol nincs kijárati jelző? :-)

 

Ez jogos, de ha a vonalon sincs jelfeladás, akkor meg simán bejáratható (abban az esetben, ha a kijárati jelzőre van előjelzés...)

 

De mivel nincs rájuk előjelzés, az áthaladó vonatot nem elég csak előzetes jelzőkezeléssel felhatalmazni, hanem meneszteni is kell (és akkor úgy gondolom, hogy ha elfogadjuk, hogy Murán legalább két szolgálati hely van, aminél az elsőnél nincs kijárati jelző és azért kell meneszteni, akkor azt a menesztést egyben a második szolgálati hely kijáratának menesztését is jelentené? Bele lehet magyarázni, de én ezt az ÁVU-ból sem, az utasításból sem látom logikusan levezethetőnek...)

Vagy megáll az áthaladó vonat a B1/B2-n, mert nem menesztették... Aztán mivel van kijárat az egyéni kijárati jelzőn újra elindulhat :)

 

A B1, B2 kijárati jelzői további kijárati jelzők, ezért nem kell külön felhatalmazás. Persze az furcsaság, hogy gyakorlatilag nincs "első" kijárati jelző, azt helyettesíti a felhatalmazás a személyben. Alak kijárati jelzőknél amúgy sincs előjelző, az átmenő fővágányok kivételével.

 

Szerintem állomás területén belül nincs kétvágányú rész definiálva, így erre hiába hivatkozol.

(Siófok végpontjánál az állomáson belül pl. szerinted egyvágányú a „vonal”?)

 

Az utasításban ettől függetlenül nincs nevesítve, hogy kijárati jelző csak a jobb oldalon lehet.

Siófok végpontja már kétvágányú.

Előzmény: István Gyuri (431859)