Felek Ferenc Creative Commons License 2016.08.30 0 2 62646

Javított szöveg:

 

Nagykapornaki Műszénkeverő telep

 

1952-ben létesült a rédicsi vasútvonal mellett az első telephely. Pakurát tőzeggel és szénporral elegyítettek a gőzmozdonyok fűtéséhez. 1954-ben költözött a telep Nagykapornakra. Valószínűleg itt forgattak egy filmet is: http://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=11622

 Általában 1-3 gőzmozdony fűtött itt kazánvizsga lejártáig, az időjárás függvénye volt, hány mozdony szolgáltatott gőzt. Zalaegerszegi fűtők szolgáltak rajtuk. Néhány mozdony pályaszámot ismerünk (Pöstyényi Zsolt – A zalaegerszegi fűtőház története, 1913-1996):

-          1957.III. MÁV 330,321 (Pécs), MÁV 323,038 (tárolt mozdony)

-          1960.II.-XI. MÁV 323,055 (Hámán Kató)

-          1960.XII. MÁV 651,029

-          1961.II. MÁV 434,007 (Debrecen)

-          1961.VII. MÁV 410,609

-          1963.XI. MÁV 411,127

-          1965.I. MÁV 411,013  ,123  ,345

Végül az 1965-ös esztendőben a műszénkeverés megszűnt.

Később gőzmozdony tárolás is volt Nagykapornakon, a MÁV 324,787 pályaszámú gőzmozdonyt 1970.VIII.7.-én fotózta le Dr. Kubinszky Mihály más mozdonyok társaságában. A FOTREPAN tanúsága szerint ez a típus is dolgozott itt.

Előzmény: Felek Ferenc (62620)