Javított szöveg:
Nagykapornaki Műszénkeverő telep
1952-ben létesült a rédicsi vasútvonal mellett az első telephely. Pakurát tőzeggel és szénporral elegyítettek a gőzmozdonyok fűtéséhez. 1954-ben költözött a telep Nagykapornakra. Valószínűleg itt forgattak egy filmet is: http://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=11622
Általában 1-3 gőzmozdony fűtött itt kazánvizsga lejártáig, az időjárás függvénye volt, hány mozdony szolgáltatott gőzt. Zalaegerszegi fűtők szolgáltak rajtuk. Néhány mozdony pályaszámot ismerünk (Pöstyényi Zsolt – A zalaegerszegi fűtőház története, 1913-1996):
- 1957.III. MÁV 330,321 (Pécs), MÁV 323,038 (tárolt mozdony)
- 1960.II.-XI. MÁV 323,055 (Hámán Kató)
- 1960.XII. MÁV 651,029
- 1961.II. MÁV 434,007 (Debrecen)
- 1961.VII. MÁV 410,609
- 1963.XI. MÁV 411,127
- 1965.I. MÁV 411,013 ,123 ,345
Végül az 1965-ös esztendőben a műszénkeverés megszűnt.
Később gőzmozdony tárolás is volt Nagykapornakon, a MÁV 324,787 pályaszámú gőzmozdonyt 1970.VIII.7.-én fotózta le Dr. Kubinszky Mihály más mozdonyok társaságában. A FOTREPAN tanúsága szerint ez a típus is dolgozott itt.