Nem tudom, mióta van 40 km/h lassújel ott, az állomás felújítása után és előtt is bevett gyakorlat volt az ilyesmi. Gondolom, ha ott a lassújel, akkor nem száguldoznak 50-60-nal ott a vezérek. :)
Amúgy visszatérve az eredeti problémához, akkor ha a sebességet csak a jelzőhöz érkezve kell a jelző által megadott módon megválasztani, akkor két jelző között mi szabályozza a sebesség megválasztását?
Ha maradunk a fentebbi példánál, akkor ugye Kelenföld 6-os vágányáról S-Z mellett kijáró komáromi személy a jelzőtől az utolsó érintett váltóig (kitérő irányról szó nincs!) kell 40-nel közlekednie.
Ha a 15-es vágány kijárati jelzőjén van S-Z (ami életszerűtlen, ha az 1-es vonal jobb vágányára megy tovább a vonat, de ugye megjelenhet ez a jelzéskép is), akkor a jelzőig 40, aztán utána lehet csapni? Mert van még pár váltó a jelző meg a TH tábla között...
(most tekintsünk el a lassújelektől, amik vannak egyébként a 14-15 vágányokon is)