Ez azért nagyon durva túlzás! Se szeri, se száma az 1945-ös járműrovancsoknak, összeírásoknak, és átlag 50%-os üzemkészséget mutatnak, vagy rosszabbat.
Van egy 1945 október 22-ei Trófeás lista, pályaszám szerint jelöli az üzemképes, a műhelyi/fűtőházi javítás alatt álló, illetve a javításra váró mozdonyokat, ha kéred nagyon szívesen beszkennelem és átküldöm...
Ezt a trükköt is ismerem:-))) a MÁV-on kivül az összes fuvarozó cég alkalmazta is.. Fövárosi Autóbusz Üzem, majd BKV, a AKÖV, majd a Volán Vállalatok stb....
Személyzet hiányában a forgalmi szolgálat, hogy ne basztassák őket, hogy nem kerültek ki a járműveik a forgalomba, ok, és ok nélküli hibákkal le adták a mühelyeknek a járműveket javitásra.
Lehetőleg olyan hibákkal, amelyek javitása hosszabb időt vesz igénybe..
Igy a forgalmi szolgálat mentesült a cseszegetéstől, a mühely pedig örült, mert javitásként rengeteg időt tudott elszámolni munkavégzésként.
Aztán egy kis idő múlva, a javitó sorból kivették a járműveket és azok egyből megjavultak. Semmi haszon nem volt rajta, de statisztikának jó volt.
A müszaki szolgálat pedig büszkén mesélte, hogy mennyi járművet megjavitottunk
Csak ne dolgoztam volna a közlekedésben.-)))