...slr... Creative Commons License 2016.08.22 0 0 75846

Erről a pályazárról már évtizedek óta szó van, lóg, mint Damoklész kardja, de ennél közelebbit én nem tudok róla. Mióta beszélnek erről a pályafelújításról, azóta a épp a közelmúltban meglepetés-szerűen lebontották a Kelenföldi pályaudvar felét (hogy P+R parkolót építsenek a vágányok helyére, nemsokára kész is lesz), majd lebontják a Délit, hogy hasznosítsák a telkeit, aztán majd rájönnek, hogy a Kelenföld, amire át akarták terhelni a Déli feladatait, már rég nem pályaudvar, csak megálló, így alkalmatlan lesz a feladatra. Én ezt látom (tudom, öreg vagyok, homályos már a látásom), ennek fényében nem is értem, ha lesz vonalfelújítás egyáltalán, az mikor lesz, és egyáltalán mi lesz a célja.

 

A budatétényi megálló még nem nagyon leromlott, és nem nagyon rég épült. Meglepne, ha nem a szabványok szerint építették volna akkor. Talán az előírások változtak meg? 

 

A budatétényi megállónak két jelentős problémája van, mindkettő könnyedén orvosolható lenne. Egyik az utastájékoztatás hiánya, ami szerintem néhány kijelzővel megoldható lenne, csak a szándék hiányzik. Lehetne olyan kijelzőt létesíteni, amit már a lépcsőzés előtt is láthatna az utas: ha negyven percet késik a vonata, eldöntheti, hogy átkel a Rubiconon és vár, vagy szándékot vált. Olyan is van, hogy egy csomót késik a vonatom, mégis érdemes lenne odamennem, ha tudom, hogy a korábbi vonat is késik, és azt még elérném.

 

Az akadálymentesítést a töltés túloldalán lévő rámpával, lifttel lehetne megoldani, oda pedig a Növény utcai aluljárón keresztül jutna az utas akadálymentesen. 

Előzmény: markonya (75841)