beni19 Creative Commons License 2016.08.13 0 0 99112

Igen, a Kossuth Lajosról nagyon nagy kapacitás lett kivonva. Volt párhuzamosság, de sosem volt konkurenciája az 1-esnek a 2-es, és a 83-as busz. Mindig kihasznált volt a villamos, és a buszvonalak is. Ezért ez is negatívumként könyvelhető  el, hogy drasztikusan lecsökkentették a Kossuth Lajos forgalmát.

 

A számokhoz annyit, hogy egy KT4-et kevesebbe kerül üzemeltetni, mint egy Pesát. Emlékezzünk vissza 2012-2013-ban a 2-es villamos mellett volt 1-es villamos is sűrűn. Aztán ki írtoták az 1-es villamost, pedig csúcsidőszakban remek sűrítő járat volt, és lehetne. Ma odáig jutottunk, hogy tanszünetben munkanap 10 percenként közlekedik a 2-es nem is telt házal, tanítás alatt munkanap délutáni csúcsban 7-8 percenként. Szerintem nem ez lenne a követendő példa, és nem pozitívum a 2-es vonal, mert hiába van egy nagy kapacitású villamos sajnos az emberek érthető módon elpártoltak a villamos mellől, mert míg anno elég volt 4 percet várni egy villamosra, ma 8 percet kell, és úgy hogy megszüntek az említett buszvonalak.

 

Ha 1-est nem vesszük bele a számításba, (mivel az lenne a normális ha most is 10-15 percenként járna a 2-es mellett) akkor jól látszik, hogy a 2-es, és 83-as hosszabb távon közlekedett, és mégis olcsóbban (1980 Ft), amíg a villamos a rövidebb távot jóval drágábban (3000 Ft) teszi meg.

Előzmény: ifj Nagy Gábor (99111)