beni19 Creative Commons License 2016.08.13 0 0 99109

" Sem a járatszámok, sem az utasszámok nem zuhantak drasztikus mértékben. [...] Ez drasztikus? Drasztikus a harmadával, vagy felével csökkenés lenne..."

 

Pedig a buszközlekedésben rengeteget zuhant:

  - A 71-72 csúcsidőben 10 percezett, most pedig 20 percezik (felére csökkent a kapacitás). Még 71A is volt munkanaponként           10/20 percenként.

  - A legnépszerűbb buszjáratok (20, 60-60Y, 71, 72, 73-73Y, 84, 90-90F) hétvégén kivétel nélkül 20 perc helyett 30 percenként     közlekednek.

  - Régebben munkanaponként, és szombat reggelente Mars tér, és Szeged pályaudvar között 10 percenként volt 11/21 busz,           hétvégén pedig 15 percenként.

  - Most munkanaponként van 20 percenként egy 21-es, és óránként egy 77-es, hétvégén pedig 30 percező 21-es, és óránként       egy 77-es. A 13-as anno csúcsban 15 percenként közlekedett, hétvégén 30 percenként. Ma megszünt a járat pedig elég               népszerű volt, viszont van helyette 7A. A 16-os járat is megszünt.

  - A régi 10-es, és 20-as autóbuszok csúcsban 7-8/10 percenként közlekedtek, szombaton délelőtt 15 percenként, vasárnap, és       szombat délután pedig 20 percenként

  - A 90F-es, és a 84-es járat nem jár hétvégén

  - 11-es járat megszünt

 

Azért valljuk be, hogy ez elég drasztikus zuhanás. Vannak járatok amelyek teljesen megszüntek, valamelyek hétvégén nem közlekednek már, illetve vannak járatok amelyek indulásai egy órában akár felére, vagy harmadára lecsökkent! Arról nem beszélve, hogy kapacitás terén is rettentő nagy a zuhanás történt. Össze-vissza van a csuklós kiadás már pár éve (napok óta a 78-ason láttok csuklósat, miközben a 71-esre nem férnek fel). Például tanítási idő alatt a 60-60Y-on rendszeresen ment heringjáratos szóló busz, aztán csodálkoznak ha az emberek eltérnek a tömegközlekedéstől. Abból is látszik, hogy csökkentik a csuklós kiadásokat, hogy most jöttek a Scaniák, és többek közt csuklós Ikarusokat vontak ki forgalomból. A DAKK-os szerződés ami a következő ciklusra szól, ott leírták hogy csökkeni fog évről-évre a csuklós kiadást.

 

Utasszámokról annyit, hogy a 2-es idejében hétvégente 20 percenként csuklós közlekedett, és Újszeged felé a Széchényi téren meg is telt a busz (hétvégén, és csuklós!). Ma a 72-es 30 percezik, szóló kocsikkal, és jó esetben a reggeli piacozást leszámítva 10-15 ember utazik Újszeged felé. Mi ez, ha nem az utasszám drasztikus csökkenése, és tudnék még más példákat is írni!?

 

"Azt sem gondolnám, hogy a 2-es villamos bevezetése nagyon rontotta volna Rókus ellátását. A villamos azért jár ritkábban, mert a cél eleve az volt, hogy ne kelljen 5 percenként menni egy csuklós busszal, hanem egy nagyobb kapacitású villamossal ritkábban"

 

De rontotta, kérdezd meg az ott élőket. Eleve a 2-es villamos nem fedi le a 2-es, és a 83-as vonalát, ebből voltak is nagyobb viták. Szerinted utas szempontjából mi a kedvezőbb az 5 percenként közlekedő csuklós busz, vagy a 10 percenként közlekedő nagy kapacitású villamos? 

 

"Összességében, ha a beruházási igényeket nem nézzük, szerintem ennek a vonalnak az ellátása jelentősen olcsóbb lett a villamossal, már ami a város által biztosítandó források mennyiségét illeti."

 

Ezt még senkitől se hallottam, és ne is hangoztasd. Mióta olcsóbb a villamos, mint a busz? Pont, hogy a villamos közlekedéshez szükséges egy infrastruktúra, és annak fenntartása. A villamos ára is jóval drágább, mint egy buszé. Már írtam, nemrég beszéltem a városfejlesztés egyik emberével, és elmondta ő is, hogy Szegeden a villamos kilométer ára 1000Ft körül van, a busszé pedig 600Ft körül. Ki lehet számolni melyik az olcsóbb. Ezt a rengeteg pénzt másra, és fontosabb dologra kellett volna el költeni, mint egy olyan villamosvonalra amelynek a városrészben lakók se rajonganak érte. 

 

"A 2-es, 83-as, 83A vonalak Kisteleki utca utáni keresztmetszeti utasforgalmát összevetve a 2-es villamos Szatymazi utca utáni forgalmával bizony 2012-re nem csökkent a forgalom."

 

2012-re nem, de 2016-ra már igen. Hiába van Pesa a 2-esen a Rókusi szakaszon az utasok így is elég foghíjasan vannak.

 

"Ez sem annyira jó, de be kell látni, hogy a 4-6 perces követés, fele részben kis kapacitású KT4-esekkel túlzás."

 

Miért túlzás? Pontosan azért, mert Szeged egy kisváros, minél sűrűbb egy vonal annál népszerűbb, és kihasználtabb. Csatolt is közlekedett az 1-esen a KT4-ek mellett, és  így is megteltek anno a villamosok. Nagy előnye, hogy nem kellett nézegetni a menetrendet csúcsidőszakban, mert mindig jött hamar a belvárosban villamos. Inkább lenne most is 4-5 percezős a 2-es vonal kisebb kapacitású villamosokkal, mint most a tanítás alatt a délutáni csúcsi 7-8 percezés.

 

"Budapesten is van társadalmi egyeztetés, de az is legfőképp azért, hogy elmondhassák, hogy meghallgatták a lakókat. Az ott érkezett észrevételeknek is csak egy töredékét építik be (ilyen állítások mellett Te melyik álomvilágban élsz?)"

 

Egyikben se, eddig akár hány TE volt Budapesten, mindegyiken változtattak az eredetihez képest! Most kapásból feltudnék 5-6 nagyobb változást sorolni amit az utasok akartak, vagy javasoltak, és nem a BKK. Voltak olyan TE-k amik utasok kérésére indultak el.  Szegeden viszont évek óta semennyire nem mérik fel az utasok igényeit, és egyszer meg nem kérdeznék egy ilyen nagyobb menetrend átalakítás előtt, és aztán jönnek a nagyobbnál nagyobb baromságok, amiket aztán visszacsinál a hozzá nem értő városfejlesztési bizottság.

 

"A sok okoskodó és károgó akkor mondja meg, hogy ennyi pénzből mégis hogyan képzelne _sokkal jobb_ (azaz sűrűbb) közlekedést?" 

 

Elsősorban a városi kaszában kell rendet rakni, és eldönteni, hogy a tömegközlekedésre X forintnyi összeget költünk. A városnak is van bőven bevétele (iparűzési adó az országban Szegeden az egyik legmagasabb), és ha már ingyen parkolójegyekre futotta, akkor a tömegközlekedésbe is tudjanak többet belefektetni. Illetve többek közt érdemes olyan párt(ok)nak bizalmat szavazni, amelyek támogatják a buszközlekedés rendbe tételét. Nem feltétlenül sűrűbb, hanem ésszerűbb tömegközlekedést kellene csinálni. A 7-es, és a 7A járatot miért nem szünteti meg a város, ha finaszírozási gondjai vannak? 

Nem akarom megszüntetni az elektromos közlekedést, de főleg ez kerül nagyon sokba. Illetve az is, hogy két külön cég van benne a szegedi tömegközlekedésben. Tételezzük fel minden troli, és villamos helyett busz járna az már olcsóbb lenne. Leszögezném, hogy én se akarom megszüntetni a villamos, és trolivonalak többségét. 

 

Előzmény: Törölt nick (99104)