advocatusdiaboli Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275263

A Tesla jelen pillanatban olyan állami támogatásokat kap - amelyeket bármelyik, ugyanezen iparágban tevékenykedő megkap. És amúgy ezek önmagukban nem jelentősek, nem ezek tartják életben még a céget - hanem a részvényesek bizalma.

 

Nekem a hisztitekkel egyébként az a bajom, hogy bár próbáljátok a Tesla üzleti modelljének (egyébként nem teljesen alaptalan) kritikájaként beállítani azt, valójában generálisan van problémátok az elektromos autóval, a megújuló energiákkal - meg úgy nagy általánosságban mindennel, ami nem olaj, meg nem atom. Miközben azt azért tisztán látni lehet, hogy az emberiség jövőjét nem ezek jelentik. Hosszú távon semmiképpen sem. A Tesla sorsa igazándiból nem fontos, nem lényeges, nem számít - ami fontos, az az, hogy a tevékenységével látványosan katalizált folyamatokat. Nem, nem találta fel a kereket, ez nem állítható - de az igen, hogy például az elektromos autózás legalább 5 évvel hátrébb járna nélküle. Vagy többel. Még az sem kizárt, hogy a mostani olajárak mellett elhalt volna. Szóval ez szerintem igenis fontos. És láthatóan ezt sokan így gondolják - ezért hajlandók a Teslát részvényesként tovább finanszírozni. Ha nem jön be a számításuk - az legyen az ő gondjuk, látott már olyat a világ, hogy egy cég akár 10-15-20 éven keresztül sem igazán termelt nyereséget, aztán mégsem halt el, végül kinőtte magát. Megjegyzem, a BMW-nek is volt egy olyan évtizede, amikor állami támogatás nélkül lehúzhatta volna a rolót. Náluk ez rendben van, másnál megbocsáthatatlan bűn???

Előzmény: Platon (275257)