Mer' nincs kókusz, azért! Creative Commons License 2016.07.30 0 0 14515

Mivel már van a birtokomban szagkönyv (Mezei-féle), teljes vertikumú teoretikus adat- és táblázathalommal rendelkezem a mozdonyról.

 

Ennek ellenére nem óhajtok szakmabelit kioktatni, csak pár megj. az olvasóknak.

 

- A 2220kW az órás teljesítmény (veszteségek).

- 29. fokozatban a kapocsfesz. Usz= 1400V ha Ufv = 25kV a könyv szerint. Ugyanebben a fokozatban a fordulatszámtól és áramterheléstől függően a kapocsfesz. a mérések szerint 1140-1230 V szélső értékek között változik (ez a könyv szerint a tényleges kapocsfeszültség).

A táblázat is azt mondja, 98%-os mező, 140kmh - 1230V.

42% mező, 70km/h - 1140V.

 

Ez alapján egy 1100V-os gép motorjai ténylegesen valami szűk 900-at, ha kapnak/kopf, és még rontja az egészet a kisebb fesz. melletti sokkal pocsékabb hatásfok.

 

 

 

Na mindegy, nem okoskodásképp hoztam, meg már az egészre hiperbolikus ívben szarok, csupán, hogy eléggé soktényezős és keszekusza bonyolult dolgok ezek, teljesítménytényezőtől kezdve a trafó- egyenirányító- vontatómotor hatásfokon át a különböző terhelések, sebességi állapotok függvénye.

 

A könyvben minden szirről-szarról van grafikon, a fentebbiekről, a mozdony cos-fi-je, az állítólagosan hirhedten szörnyű t.t-jű V63-hoz is van, meg comó egyéb, koreff-ábrák, etc. szóval jó kis adathalmaz.

Előzmény: GaGe (14505)