T-MERCs Creative Commons License 2016.07.29 0 0 42806

"Kérdés, hogy az M0-ás kereszt, hogy épült meg, illetve az, hogy Ilonatelep elhagyható-e? Lehetne esetleg egy alapjárat, csömöri betéréssel és egy "expressz" járat, nyílegyenesen Gödöllőre. De erre hatástanulmány kéne."

Erre már én is gondoltam, és nem tartom rossz ötletnek. Bár az expresszjáratnak a plánéja az, hogy nem áll meg minden fűnél-fánál. Inkább közvetlen járatnak nevezném.

Viszont Csömörön kéne még legalább 2 megálló, ebből az egyik ugye az egykori ideiglenes végállomás lenne (TSZ-Átjáró - Major út) valamint ha az M0 építésénél nyomvonal-korrekciót eszközöltek volna, nem kellett volna M0-s 1 híd feleslegesen, és a HÉV futhatott volna az M0 azon szakaszának északi oldalán. De a másik új megállót is hová lehetne tervezni, ahol azt az emberek kihasználnák, és az utasforgalom is indokolná? Mert ebből a szempontból azt gondolom, hogy nem igazán előnyös helyre épült a HÉV Csömörön belül, illetve a település sem feltétlenül előnyös irányba fejlődik (terjeszkedik) a HÉV szempontjából!

A Major út nyugati oldalán alig van valami, ha ott lakóövezet lenne, mindjárt megváltozhatna a helyzet a HÉV szempontjából is.

Csömör végállomáson túl pedig egy erdőség van, az pedig ott elvágja a település két részét. A HÉV meg az erdő kezdeténél déli irányba kanyarodik a hurokba. Nagyon a külterületen fut ott az egész vonalvezetés, legalább annyira szerencsétlenül, mint ahogyan annak idején a [2]-[4]-es vasútvonal végállomását, Esztergom vá.-t alakították ki, az se megy be a városba, bár lenne rá mód, hogy továbbvigyék ott is a vonalat valamennyire északnak.

 

Egyébként tegyük fel, a Csömöri-HÉV kimenne az Auchan-ig. Meddig menne el, mi lenne ott a végállomása és hol? Hol futna a vonal? Ki merre vinné el?

Ha maradna ezen a nyomvonalon, leghamarabb fordításra Kistarcsa állomást lehetne alkalmassá tenni, ahol még nyomokban megvan az 1. vágány, csupán ki van kötve a hálózatból, én ezt gondolom.

Előzmény: gorcher (42804)