gereblyepörkölt Creative Commons License 2016.07.25 0 1 430413

1989. márciusában indult útjára a mai JR Kyushu arculatát is erősen meghatározó trend, melyben nem csak utazást, hanem élményt is kínálnak az utazók számára, így a D & S (Design & Story Train) névre keresztelt vonatok első tagja nem sokkal a privatizációt követően, a Hakata – Yufuin – Oita – Beppu – (Kokura) viszonylatú „Yufu” (ゆふ, 由布) járat személyében mutatkozott be. A KiHa 58-es sorozatból kialakított, 120 km/h végsebességű KiHa 71 és KiHa 72-es sorozatú járművekből 1-1 darab készült, melyek napi három retúrjáratot teljesítenek a fenti viszonylaton. A Kyudai fővonalon (久大本線) gyorsvonatként közlekedő, ám kizárólag csoportoknak (≥3 fő) fenntartott ülőhelyeket is tartalmazó jármű nagyméretű ablakokat, illetve frontális kilátást is biztosító, egyfajta dóm-szerű szélvédőket kapott, illetve japán hagyományoknak megfelelően, az utasteret és a vezetőállást szintén csak egy nagyméretű üvegfal választja el egymástól. A járművek eleinte 4-4, majd 2015. július 18-tól 5 illetve 4 kocsival közlekednek.