hmsoft Creative Commons License 2016.07.24 0 0 430396

Kezdetnek talán megteszi három képes riport: ez az egyik, ez a másik, ez a harmadik. (És tarcsiba nem árt ezt is belinkelni, van benne pár infó, amit majd akár fel is lehet dolgozni.) Maguk a jelzők ránézésre német-szerűek. A vonalak közül a szoblagóin elektromos váltóbotos rendszer van, a többin "sima" váltóbotos. A kitérők helyszíni állításúak, és ahogy elnézem, az egész jelzési rendszer a bejárati jelzőkre korlátozódik, és azokat is közvetlenül lehet állítani, a két váltókörzetnél elhelyezett, pálya melletti kezelőpultról. Az egyik képes riportban felmerül az alakjelzős állomásokon régebben használt "tolatótábla". Ez egy fekete-fehér sakkmintás tábla volt, amelynek a függőleges (látható) helyzete tiltotta a tolatómozgást az adott váltókörzetben, vízszintesre billentett helyzete pedig engedélyezte. (Nagyobb váltókörzetekben, ahol a párhuzamos menetek lehetségesek voltak, több ilyen táblát alkalmaztak.) Egyébként a képes riportok közül a szoblagói 2014-ben készült, tehát egy másik forrással ellentétben, akkor még volt ott személyszállítás, igaz, nagyon komoly heti 2 járat(pár) terjedelemben.

hm

Előzmény: Divrotcé (430393)