Sziasztok! Egy személyes tapasztalatot szeretnék veletek megosztani. 2014 novemberében volt egy gépkésésünk, Budapest-Barcelona útvonalon, Ryanair. 4,5 óra csúszással indultunk Budapestről, az érkezés is ennek megfelelően történt. Próbálkoztam közvetlenül a Ryanair-en keresztül, a Fogyasztóvédelemnél, majd újra Ryanair, természetesen elhajtottak. A Fogyasztóvédelem pont semmire nem ment velük, válaszra sem méltatta őket, a kirótt büntetést állítólag befizették, de azon kívül semmi nem történt. Tavaly szeptemberben elkezdtem ügyvédet keresni. Sok helyre telefonáltam, nagy ügyvédi irodák is elhajtottak, mondván, a Ryanair esetén a pénz behajthatatlan, nem vállalják. Találtam valakit, aki szimpatikusnak tűnt a telefonban, email-ben, még nem is volt megbízás, már utánakérdezett a kérdéses nap időjárási körülményeinek, stb. Megkötöttük a megbízási szerződést, kifizettük az ügyvédi díjat. Mindenről tájékoztatott email-ben, megírta a periratot, intézte a hivatalos fordítást, email-ben küldött mindent. Június végére tűzték ki a tárgyalást. Május elején jött az ügyvédjükön keresztül az első felajánlás, hogy csekken megkapjuk az 1200 eurót (3-an voltunk). Az Ügyvéd Úr tanácsára nem fogadtuk el, mondván, ügyvédi költségek, fordítási költségek is vannak, valamint a külföldi csekkbeváltás Magyarországon költséges és időigényes. Június közepén rábólintottak a követeléseinkre, hogy minden költséget megtérítsenek, valamint arra is, hogy egyenesen bankszámlára utalva kérjük az összeget. Visszaléptünk a pertől, ők aláírták a papírt. És - bár én magam sem hittem benne - de ma megérkezett a pénz. Szóval a sok szöveg lényege: nem szabad feladni, még akkor sem, ha a Ryanair-ről van szó. Nem szeretnék reklámozni senkit, de privát üzenetben szívesen megadom az ügyvédünk elérhetőségét, nevét. Maximálisan elégedettek vagyunk vele, minden tekintetben úgy képviselt minket, ahogyan kell. Aki ilyen cipőben jár, nagyon jó szívvel ajánlom őt bárkinek.