hmsoft Creative Commons License 2016.07.15 0 0 430147

El tudom képzelni, hogy ha adott egy 100-125 méteres sínekből hegesztett pálya, amin Talgón kívül nagyjából nem is fut más, ott tűrhetően produkál. A Nyizsnyij Novgorod-i vonalról a tehervonatok egy részét levették, amikor beindult az emelt sebességű közlekedés (eleinte Szapszannal (Velaro RUS), majd Sztrizs (Talgo RUS 6B) és Lasztocska (Desiro RUS) vonatokkal). És eredetileg sem volt ezen a vonalon komolyabb (orosz fogalmak szerint komolyabb) teher-boom, amit jól példáz, hogy mertek rajta fektetni több állomásköznyi Vossloh W30-ast. (650 méternél kisebb sugarú ívekben és 60 millió elegytonna per év per vágány forgalom felett már nem merik, és joggal.) Mindemellett a vonal jelenlegi állapota elég jó: a Lasztocska (vagyis kéttengelyes forgóvázas jármű) 160-nal, kellemesen fut rajta. Tehát nincs az az érzés, mint a tehervonatokkal telített vonalakon, amikor a lágyan-ringó hálókocsiban is érzed, hogy tartja magát ugyan az a felépítmény, de azért a millió tehervonat alatt most már illene egy kicsit aláverni-szabályozni. (Amit a helyi pft is tud, és amikor legközelebb arra jársz, azt tapasztalod, hogy végigmentek rajta a "nehéztüzérséggel", és a lágyan-ringó még csak nem is ring rajta. Aztán megint jön a millió tehervonat, megint érzed, hogy bizony kezdik szétcseszni... és így tovább.)

hm

Előzmény: vrobee (430146)