KP61 Creative Commons License 2016.07.13 0 0 183

Sziasztok! Valószínűleg esélyem sincs, de hátha látott már valamelyikőtök ilyesmit.
2003 Nissan Micra K12 (CR12DE) - Tehát "egykettes", "nyolcvan lovas".

Barátnőm vásárolta az autót több mint egy éve. Alapból hibás klímával vettük át ("csak fel kell tölteni" szlogennel, persze tudtuk hogy nem lesz ilyen egyszerű).

Tavaly megjártam a klímást vele. Egy o gyűrűt cseréltek, mert eresztette a "próbagázt", de bekapcsolni továbbra sem kapcsolt a rendszer. Nyomáskapcsoló új, a kompresszor direktbe kötve bekapcsol. Illetve egy klíma hibát kiüttettünk OBD-n keresztül. Ennyit az előzményekről.

Ma elmentem egy másik klímáshoz, hátha rájön a problémára. Azon már meg sem lepődtem, hogy újfent ereszt a rendszer (ez még a másik klímásnál derült ki), VISZONT! Most jön a lényeg.
A klímás srác rádugta a Gutmann Mega Macs 50-est, hátha újfent benne van a hibakód. Kidobta a hibalistát, meglehetősen sok dolog aktív volt rajta (gázpedál kapcsoló, MAP szenzor [vagy MAF?, jelen esetben mindegy], fojtószelep szenzor, légzsák szenzor [törött volt a kocsi], kormányszög helyzet érzékelő...stb stb.

Magyarul tele volt hibával, ami nekem teljesen új volt. Mióta nálunk van az autó, semmi baja sem volt. Se a MIL lámpa ("check engine") nem jelzett soha, se semmi. Tényleg, egy szava nem volt semminek.

Ezt még túl is éltem volna, ott vannak a hibák, de az autó működik. Igen ám, de az ezt követő indításnál megbokrosodott a szentem. MIL lámpa ezerrel, 200-as alapjárat, dadogás. Ajajj, hát ez meg? Sebaj, újra indítás. Alapjárat megugrott, de egyből 2000-re...aztán 1500. Aztán 2000. És így tovább, ingadozás (tipikus fojtószelep szenzor/kokszosodás jelenség, de bármi lehet). Padlógázra kb negyed gázt érzékelt, stb.

Néztem mint a drága Rozi a moziban. Szegény srác nem különben. Ki látott már ilyet? Az eleddig "hibátlan" autó egyszer csak gondolt egyet, és temérdek hibát benyomott magának. Próbáltuk az akku saruk levételét, kb 5 percig így állt az autó, de nem segített. Ugyanúgy bután jár, bedadog, jobb mint egy nagytengelyes Zsiguli.

A klíma egyelőre nem is érdekel, egyelőre hozzuk vissza a Micrát a legutóbbi egészséges állapotra. Lehetséges ez? Vigyem el egy márkaszervizbe esetleg, ahol típusspecifikus diag. gépet dugnak rá? Azok elvileg külön tudják bontani az autó részegységeit a CANBUS tekintetében. Lehet nem tetszett neki a Gutmann?

Fura ez az egész. Teljesen komolyan mondom, olyan, mint amikor lappang egy csomó nyavaja valakiben, majd hirtelen kitör belőle. De autónál nem láttam még ilyet. Ha hiba van, akkor az ott van. Itt meg hirtelen minden besz@rt, már elnézést. Van egy sanda gyanúm, hogy a csipkerózsika effektet már nem tudjuk visszahozni, és végig kell menni a láncon...fojtószelepet pucolni, jeladókat cserélni. De hátha...

Köszi hogy elolvastad. Ha nem, azt is megértem. Szörnyű egy iromány. :)
Ötlet valakinek?

Köszi.
Csabi