r1232 Creative Commons License 2016.07.12 0 1 430036

Ne álmodozz, iába lett így kiépítve az állomás, nem képesek használni, de nem csak a lassújel miatt...:)

 

Azért nem használják, mert használhatatlan ebben a formában. Bizber oldalról (is) nagyon el lett rontva.. :-( Én is sokszor nézem kritikus szemmel a forgalom irányítását, de ebben az esetben szvsz megvan kötve a kezük súlyosbítva egy átgondolatlan, nem megfelelően előkészített átépítéssel.

 

Siófokon a páros sebesnek a II-re,

 

A 2.-ra addig ne akarja páros vonatot hozni, amíg az átépítés óta fennálló, máig orvosolatlan biztber (jelfeladás, kiszigetelés) elcseszést ki nem javítják. Az a vágány jelenleg páros vonatok fogadására alkalmatlan, mert kb. a peron 1/3-nál lebök a vonat, ha 15-nél gyorsabban jön. Aminek az oka a megosztó jelző mögötti (ebből az irányból előtti) kb. 25-30 méteres kiszigetelt szakasz és ott a jelfeladás hiánya (amely szakaszon jármű nem állhat, ha a 2.-ra páratlan irányból jelzőkezeléssel akarsz bejárni..). Emiatt egy szép vörös képződik a vezetőállásjelzőn és kényszerfék.

Amit amúgy a technológiáról írsz, az sajnos igaz. Tavaly a páros sebesek a 3.-ra jöttek.

 

Tévedés: A V10-en egy sárga jelenik meg, ha a III-ra van beállítva vágányút. Ez át lett alakítva tavaly nyárra már, s működik is.

 

Tévedés, nem mert nem írtam olyat, hogy egyenes irányban 40 volna a jelzőn. Kitérő irányú vágányútról írtam.

 

Nincs 40-es jelzés,

 

Az általam írt és vázolt esetben bizony van.

 

csak 40-as lassújel az új balon, s a X. vágányon (bár ne firtassuk miért, mert ilyen alapon a másik 3 állomáson is kint kéne lennie, szóval a pályamester isét csak "picit" tökös legény, de konzekvensen gondolkodni nem tudott itt sem..:(

 

Az új "balon" (nem bal vágány egyébként, mert ez itt nem kétvágányú szakasznak minősül, mivel állomás terület és a becsületes elnevezése 10. vágány), nincs lassújel, csak a régi rendezői szakaszán. Ha azon kívül 40-nel kell menni, az a jelzők miatt van.

A lassújel meg nem a "tökös legény" pályamesteren múlik, aki itt egyébként ha jól rémlik épp hölgy :-), hanem magasabb szinten múlik. A pécsi terület nem az a hely, ahol egy pályamester önállóan legénykedhet ilyen kérdésben. Tehát ez esetben nyomós oka lehet, hogy nem lett még felszámolva.

 

Siófok első bejáratán mindig egy fény van, a 2. és harmadikon mindkét vágányon 2 sárga, ha a következő jelző vörös, kivéve a V10-et a fentebb leírt okok miatt.

 

És a V10 előtt akkor is két sárga van a 2. és 3. bejárati jelzőn, ha azon is két sárga van. Míg a V11 esetében ez nem áll, ott egész az utolsó jelzőig a legnagyobb sebességével jöhet a vonat. Épp ezért, ha a személyben nem a 3. a célpont, akkor inkább a 11.-en hozzák be a páros vonatot, nem a 10.-en. Mert sokkal hamarabb beér, perceket lehet vele spórolni. Valószínűleg a hivatkozott esetben is ez volt az ok, mert a páratlan kifelé a rendezői lassújel után már gyorsíthat, míg befelé már eleve csökkentett sebességgel tud behaladni a páros, főleg, ha előtte Szabadifürdőn is megáll.

 

Lenne, ha nem helyi kiskirályok nyaofgnának a lassújelekről utólag...Amilyen alapon az ott 40, olyan alapon a többi állomáson is annak kellene lennie.

 

Ezek alapján azt mondom, hogy nem tudsz az okáról, csak vagdalkozol. Talán előbb kérdezz meg erről egy illetékest, aki tudja is, miért van az még ott.

Előzmény: mcg (429991)